Mijn hoofdzakelijke vraag is: is dit zadel (nog steeds) scheef?
Korte situatieschets:
- Dit zadel is van een paard dat ik 1/2 keer per week bij rij, dus niet van mij maar van de eigenaresse van het paard.
- Dit zadel is met een zadelmaker meegegaan (die wil ik best benoemen, maar weet niet of dat op Bokt mag). Hij constateerde direct dat dit zadel vanuit de fabriek al scheef was. Nam het zadel mee en bracht deze 5 weken later terug. Het zadel lag volgens hem recht, maar kon dit zelf als ruiter niet proberen, omdat het paard op dat moment met een hoefzweer stond en kreupel.
- Tijdens het rijden merkte ik dat het zadel nog even scheef was als voorheen en stuurde dit filmpje naar de eigenaresse (https://youtu.be/G9LpPHhVPnE)
- Ik moest er eerst 10 keer mee rijden, daarna moest het zadel nogmaals opgevuld/gecontroleerd worden. Ik vond dit wat vreemd, want een scheef zadel rij je niet recht.
- Na 10 keer kwam hij langs. Nam het zadel toch maar weer mee. Volgens de zadelmaker is het zadel recht. Ik kon bij deze afspraak niet aanwezig zijn i.v.m. tentamen. Deze kwam toen als volgt terug:
1. Foto vanaf het paard:

2. Foto voorkant zadel:

3. Foto achterkant zadel:

Ik zie geen verschil. Niet met de eerste keer toen hij het zadel meenam, ook niet nu na de tweede keer. Ik snap niet hoe de zadelmaker dit niet kan zien..

De eigenaresse is al honderden euro's verder, want deze zadelmaker (aangeraden gekregen via een andere zadelmaker) woont niet bepaald in de buurt. Dit zadel gaat straks weer een derde keer mee (

Wat zouden jullie in deze situatie doen?