Wat heb ik nu:
- Thorowgood T8 dressuur met verplaatsbare wrongen
- 18 inch ivm mijn lange bovenbenen
- MW kopijzer, maar dit zadel heeft de mogelijkheid tot vervangen van kopijzer
Waar loop ik tegenaan:
- Sinds ik het zadel heb, ben ik afgevallen en van mt 40 naar 36 gegaan. Met name mijn achterwerk is in omvang behoorlijk geslonken

- Ik heb inmiddels een stoelzit gekregen: ik land achter in het zadel, benen gaan naar voren. Om te compenseren ben ik wat naar voren gaan zitten. Dit heb ik op andere zadels niet zo erg gehad als op deze. Twijfel een beetje of de beugelophanging voor mij niet te ver naar voren zit. Hoe ik het ook probeer, ik krijg die onderbenen gewoon niet verder naar achteren. En ik kan mezelf behoorlijk drillen daarin

Extra lastig: ik heb een holle rug en sommige zadels met een té gedwongen zit verergeren dit alleen maar. Zo is ook de Thorowgood T8 met vaste blokken af gevallen, omdat ik direct hol trok.
Paard loopt overigens goed onder dit zadel. Het laat haar schouders mooi vrij (ze heeft een behoorlijke partij zitten) en de zadelmaker is afgelopen jaar 3x geweest, dus dat is netjes bijgehouden. Zij gaat direct in de staak als er ook maar iets niet goed zit, maar met dit zadel liep zij vanaf het begin al fijn. Heb ook niet het idee dat ze echt last heeft van mijn houding maar ik erger me er aan.
Wat zoek ik dus:
- zadel met ruimte voor lange benen
- eventueel met beugelophanging wat verder naar achteren
- ik vind een diepe en gedwongen zit heel fijn MAAR mijn rug kan dit maar tot bepaalde hoogte hebben
Uiteraard gaat alles in overleg met mijn zadelmaker, maar ik vind het fijn om ook zelf wat rond te kijken. En wie weet komt het dan uit op maatwerk. Zou graag ervaringen van jullie horen! Budget doet er even niet toe, ik wil vooral de opties kunnen bekijken.
Alvast bedankt,
Groetjes beegee