Hoe zou jullie ideale zadel er uitzien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:24

Change3x schreef:
Mijn zadel heeft stiksels, het is een Renaissance zadel. Ik ben er heel blij mee. Ik vind ‘m chique maar simpel :D

[ [url=m/ML1Man.jpg]Afbeelding[/url] ]


Helemaal kalfsleer. :j

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 14:08

Change3x schreef:
Change3x schreef:
Mijn zadel heeft stiksels, het is een Renaissance zadel. Ik ben er heel blij mee. Ik vind ‘m chique maar simpel :D

[ [url=m/ML1Man.jpg]Afbeelding[/url] ]


Helemaal kalfsleer. :j

En merk jij verschil qua kwetsbaarheid?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hoe zou jullie ideale zadel er uitzien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:22

Ik verzorg het zadel echt extreem goed dus heb nog geen klachten. Maar (niet grained) kalfsleder is over het algemeen heel zacht en heeft denk ik meer te lijden dan bijvoorbeeld buffalo leer.

germie

Berichten: 25948
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:36

DubbelFun schreef:
Als western-boomloos rijden is deze Bob Marshall mijn ultieme 'kwijl' zadel. Maar goed dat ie voor mij iets te klein is qua zitting anders had ik me niet in kunnen houden...

[ Afbeelding ]

Die is zeker gaaf.

Zelf vind ik zadels met veel tooling mooi, en weinig zilver. Hoe meer tooling bij een westernzadel hoe mooier. En dan in een lichte kleur leer.

Qua Engelse zadels heeft Ryder gave zadels. De Fryso Legacy wordt daar ook gemaakt, maar dat is een saai zadel. :+

Kramer had ooit een Stonedeek westernzadel met heeeeel veeeel tooling op de website, dat was een heel mooi zadel op de foto's, maar kon gezien de prijs niet veel zijn als je het in real life zag. Maar oh wat zag dat zadel er gaaf uit op de foto's.

Verder heeft Deuber mooie barokke zadels. Helaas wil de geldboom in mijn onvruchtbare tuintje niet groeien.

Een mooi westernzadel, maar mag nog wat lichtere kleur hebben vind ik deze (En dan de fenders ook voorzien van een tooling natuurlijk):

Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoe zou jullie ideale zadel er uitzien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:12

Ik heb nu een zadel van kalfsleer, maar zou er niet snel meer voor kiezen.
Je moet er goed om denken met wat voor rijbroek je rijdt, siliconen zie je echt enorm snel.
Is wel mooi zacht en soepel.

Daarnaast heb ik traag schuim in mijn zitting, echt heerlijk met lange afstanden/buitenritten.
Wat ik daarnaast ook super vind is dat de wrongen verplaatsbaar zijn.

Helaas had de zadelmaker toen niet echt een kleur bruin die ik mooi vond, anders was ik voor bruin gegaan nu gewoon zwart.