stomme vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 14:46

Hi!

Ik rij met een 5 punts borsttuig van Shires, maar ben er achter gekomen dat de martingaalvork niet meer recht is (uitgerekt leer, lengte verschil idd niet goed maar hé).

Ding is dat ik nu al een paar dagen heb gekeken naar een nieuwe losse vork, maat full, open, met extra gaatjes zodat je 'm in kan stellen, donkerbruin met zilveren ringetjes, zonder elastiek. Ik kan het echter gewoon niet vinden. Enige die leverbaar is, is de Dyon van rond de 45/50 eu. In dat geval twijfel ik of ik geen nieuw borsttuig sowieso wil kopen (want als de martingaal moe begint te worden, minder vertrouwen in de rest)

Daarom dus de vraag of jullie toevallig er eentje kunnen vinden voor minder

Alternatief dus gelijk een heel nieuw borsttuig. Zou wel graag weer een 5 punts willen. Vind die nieuwe van Equiline/CWD die alleen naar de singel loopt mooi + praktisch (want goed verstelbaar), maar ik mis daar een leertje van tuig naar D-ring. Jullie hier ideëen/suggesties over?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:04

Laatst bijgewerkt door Kidde op 28-04-21 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ChristaMoor

Re: stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:40

en bij de schoenmaker het ringetje verplaatsen, riempje korter laten maken?

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:27

Ik zou inderdaad bij de schoenmaker langs gaan. Die kunnen netjes zo'n riempje inkorten o.i.d. en denken meestal ook wel mee in de oplossing.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:47

Ook over na gedacht maar ene kant is nu al uitgerekter dan de andere, dus grote kans dat dat dan over een tijdje weer ongelijk wordt

Merk ook dat het net wat dunner is, wil ook niet dat dingen gaan scheuren of afbreken
Uitrekken zegt imo ook iets over kwaliteit, tegelijkertijd heeft het materiaal 6 zware jaren gehad :')

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 00:20

Ik kan een los vorkje voor je maken van Biothane..? deze zijn verstelbaar, en in alle kleuren (dus ook zwart of bruin) te maken...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:41

Hoe krijg je dat leer van een martingaal zo uitrekt? Normaal komt er niet veel spanning of rek op. Of is er een ongelukje mee gebeurd? Of toch minder goed leer?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:02