Vlak voor dat ze stil kwam te staan is mijn zadel (Prestige Doge) voor haar op maat gemaakt en opnieuw gevuld maar al na een aantal keer rijden leek deze niet goed meer te liggen. Door de blessure heb ik er verder niet meer naar gekeken maar nu komt de tijd dat we weer kunnen beginnen en blijkt het zadel echt een probleem te zijn. Het ligt op stand nog steeds heel mooi maar zodra ze begint te bewegen kruipt de sjabrak naar achteren en zakt het zadel voor over de schoft waardoor het achter wat los komt te liggen.
De zadelmaker had bij het op maat maken al gewaarschuwd dat het mogelijk geen blijvertje zou worden, dus dit zadel opnieuw aanpassen gaat 'm waarschijnlijk niet worden. Ik wil daarom op zoek naar een ander dressuurzadel maar zie door de bomen het bos niet meer. Prijzen gaan van vrijwel niks tot sky-high en dan zijn er tig- keuzes voor het paard en even zoveel keuzes voor de ruiter (smalle twist/ brede twist

Iemand een idee welk zadel voor ons een optie zou zijn om te proberen?
Paardlief is dus tamelijk smal met een redelijke schoft die ook redelijk ver doorloopt. De rug is eerder recht dan gewelfd.
Ik heb bijna mijn hele leven op een Kieffer Wien (eerste model) rondgereden en de laatste jaren op een Prestige Doge. Een gedwongen zit vind ik best wel eng en een stoelzit echt verschrikkelijk. Maar welk zadel blijft dan over?
Ik hoop dat het "alwetende bokt"