Fairfax of Schutte zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Fairfax of Schutte zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 22:15

Keuzestress,... Luxe probleem,...

Ik heb 2 zadelmakers gehad. 2 totaal verschillende zadels passend bij mij en mijn paard. Nu twijfel ik:

- fairfax garath
Fijn zadel, 18" standaard maat, goed aanpasbaar, paard liep lekker en ik zat lekker. Ik pas net in 18". Zadelmaker heb ik al 10+ jaar.

- Schutte zadel
Fijn zadel, 18,5" kan gemaakt worden, zweetbladen verlengen met 3cm, zat heerlijk en paard liep met Franse kussens zo makkelijk weg. Ninon er voor de eerste keer bij.

Nu ben ik 1.96m lang en niet echt mager. Paard is 1.84m. nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Mungbean

Re: Fairfax of Schutte zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:44

Weekje op proef vragen.
Die keuze kan namelijk niemand voor je maken sls ze allebei passen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:48

Verwacht je dat je paard nog veel gaat veranderen? In dat geval zou ik voor aanpasbaar gaan.

Ik vind Schutte fijn en goed, maar ben zelf voor mijn jonge paard naar Sella (aanpasbaar) gegaan ipv Schutte.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:55

boemel schreef:
Verwacht je dat je paard nog veel gaat veranderen? In dat geval zou ik voor aanpasbaar gaan.

Ik vind Schutte fijn en goed, maar ben zelf voor mijn jonge paard naar Sella (aanpasbaar) gegaan ipv Schutte.

Schutte is ook bezig met innovaties die de aanpasbaarheid verhogen. Je kunt er nu een 'TriClix' bij bestellen, deze maakt het mogelijk om de maat van de boom iets aan te passen (zonder een pers oid). Zeg maar vergelijkbaar met verwisselbare kopijzers, alleen dat met een ander systeem.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:35

Ik heb heel fijne ervaringen met Schutte zadels.

Heb ook S.ella gehad maar helaas daar geen fijne ervaringen mee. Ondanks dat het zadel aanpasbaar is, heeft het nog geen een keer lekker op mijn paard gelegen en hoop gedoe (gehad) met S.ella zelf. Wat mij betreft dus helaas niet zo'n aanrader.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 00:02

boemel schreef:

Nee hij is 17 jaar. Wel in revalidatie na een ongeluk, dus verwacht wel dat hij iets bij komt in de bespiering nog. Dit zal geen centimeters zijn.

Ninon wees mij idd op het tri-click systeem om het zadel beter aanpasbaar te maken en ook nog nauwkeuriger af te kunnen stellen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 06:12

Klinkt goed! Ze is erg kundig.
Zou dan voor Schutte kiezen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 06:20

Geen ervaring met Fairfax zadels maar ik heb zelf een Schutte zadel op mijn paard met zeer
lastige rug. Laatst een ander zadel geprobeerd maar daar wilde ze gewoon niet onder lopen.

Ninon is echt een heel kundige vrouw. Ze heeft voor mijn paard een zadel in elkaar geknutseld van diverse
onderdelen van haar verschillende modellen zadels omdat een standaard zadel niet gaat passen op mijn merrie.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:08

Ik zou ook voor een Schutte gaan, erg prettige ervaringen mee en kundige vrouw en goede service!

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:18

Ik heb een Schutte zadel, de legend en dan met balanskussen. Mijn paard loopt er super onder en zit ook erg fijn! :o

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 19:08

Het is inderdaad een Schutte zadel geworden. De sentrix met Franse kussens. We hadden gehoopt op de balans kussens, gezien mijn lengte en de rug van mijn paard. Maar Spike was heel duidelijk en liep gewoon niet meer onder de balans kussens. Dus het worden Franse kussens. Nu heel veel geduld, gezien de levertijden erg lang zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:23

Jup, de levertijden in Engeland zijn dramatisch nu.
Ik wilde een reparatie zadel opsturen naar hetzelfde bedrijf, maar met een wachttijd van 20 weken minimaal was dat toch een pietsie te lang.
Fijn dat je je keuze hebt kunnen maken :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 21:49

Het zadel werd vele malen sneller geleverd dan verwacht .

Ik rijdt er nu al 3 weken mee ofzo en jemig mijn paard loopt nog beter dan voorheen eronder. Ik zit veel steviger en ook mijn rug vind dit zadel een stuk fijner ❤️ Ninon komt over 2 weken het zadel alweer een keer extra checken.

Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 06:14

Mooi! En fijn dat het jullie allebei bevalt :)