Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pien1989 schreef:Ik doe een halsband (koeienband) om de hals. Zou wel eerst thuis paar keer kijken hoe die er op reageert.
Vind het echt perfect werken voor mij (mijn merrie is ook best wel alert)
ellepel schreef:eventueel leer je je paard aan een halsband vast staan, dan kun je dan ook rustig het halster op en af doen.
halsbanden voor paarden zijn wel te koop bij onder andere agradi
pol013 schreef:ellepel schreef:eventueel leer je je paard aan een halsband vast staan, dan kun je dan ook rustig het halster op en af doen.
halsbanden voor paarden zijn wel te koop bij onder andere agradi
dit doe ik ook al jaren. Ideaal!
TS: ik ben juist met die band begonnen bij een paard die in 1 ruk zijn halster kapot trok. Maar doordat een band meer speling geeft was er juist minder paniek. Hij heeft zich daarna juist nooit meer los getrokken.
pillow schreef:Juist bij paarden die zich lostrekken of gaan hangen is een (koeien) halsband met een oersterk nylon touw met karabijnhaak de oplossing.
prugelpiet schreef:pillow schreef:Juist bij paarden die zich lostrekken of gaan hangen is een (koeien) halsband met een oersterk nylon touw met karabijnhaak de oplossing.
Kortste klap dat ze leren dat trekken geen zin heeft, maar dat lijkt me echt geen pretje voor de wervels en alle kwetsbare zooi die in een paardennek zitten
liedje89 schreef:Ik gebruik zelf een menhalster en dat vind ik wel erg makkelijk met wisselen, je moet je paard wel even aan alleen een halsband kunnen hebben maar je hebt niet meer heel even dat moment dat ie eigenlijk helemaal los is. Een stalgenoot van mij gebruikt een onderhalster, is wat smaller en moet iets strakker dan een gewoon halster, meestal van biothane (zoiets https://www.demenner.nl/onderhalster-kunststof-540.html) dat is dus een halster wat echt bedoeld is voor onder een (men)hoofdstel en dat zit bij haar pony ook echt heel netjes. Staat veel netter dan een normaal halster er op of onder, en zit voor het paard denk ik ook minder onprettig onder een hoofdstel als een normaal halster.