hoeveel weegt een staldeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_odin

hoeveel weegt een staldeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 23:31

okey er is een discussie gaande.
de deken is al weg dus kan niet nog nawegen

ik had een simpele staldeken 100 grams maat 185 1 gesp voor (beide kanten dunne laag katoen)
nou de vraag :wat weegt zo'n deken nou in totaal?

fjordjes

Re: hoeveel weegt een staldeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:33

Ik denk 1,5/2 kg

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:36

dat zal aan het oppervlak liggen.
als ik het goed heb betekent 100 grams dat er 100 gram vulling per vierkante meter in zit dus oppervlak × vulling + stof

of is het per vierkante voet?

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:43

Dat hangt nogal af van het materiaal en hoe de deken valt qua lengte/breedte. Het beste kan je de deken even opzoeken als je het merk en type nog weet, als je dan niets vindt even contact opnemen met fabrikant/winkel.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 01:01

Dat verschilt erg per merk.

Ik vind Rambo liners altijd veel dunner en dus lichter aanvoelen als bijv een Anky staldeken :)

Je kunt het dus echt niet zo zeggen

ilse_odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:31

deken is behoorlijk oud (heeft nog wel de normale vulling) buitenste laag en binnenste laag is dun katoen en rugnaad tot onder was 85 cm.

reden dat ik het vraag is omdat ik het als pakket heb verzonden en ineens beweerd postnl dat hij bijna 3 kilo woog in dat kleine doosje... deken is niet meer in nederland en de doos is natuurlijk weg.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:33

ik heb hier een wollen deken die groot genoeg is om als paardendeken te dienen. die weegt net iets minder dan 1,5 kilo. met een katoenen lakenhoes erbij om de katoenen buitenkant van jou paardendeken te simuleren kom ik op 2,3 kilo. maar wol is een relatief zware vezel dus als de vulling van polyester is kom je een stuk lichter uit. aan de andere kant zullen de gespen nog wat gewicht toe voegen. en dan is er nog de verpakking. en de lakenhoes die ik gebruik is natuurlijk van dunnere stof dan de sterke buitenkant van een paardendeken. dus 3 kilo zou in principe kunnen. maar dat kan jij beter beoordelen.

ik vind 3 kilo wel veel

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:54

ilse_odin schreef:
deken is behoorlijk oud (heeft nog wel de normale vulling) buitenste laag en binnenste laag is dun katoen en rugnaad tot onder was 85 cm.

reden dat ik het vraag is omdat ik het als pakket heb verzonden en ineens beweerd postnl dat hij bijna 3 kilo woog in dat kleine doosje... deken is niet meer in nederland en de doos is natuurlijk weg.

Postnl heeft als categorie 2-5 kilo..dus als het pakketje tussen de 2 en 5 kilo weegt moet er extra voor worden betaald als jij betaald hebt voor een pakketje onder de 2 kilo dan zal er bij betaald moeten worden.

Ik geloof zeker dat ook een dunnere deken met gespen enz + verpakking zeker meer is dan 2 kilo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: hoeveel weegt een staldeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:58

Ik denk ook wel dat je snel boven die 2 kilo zit hoor.
Doosje alleen al is een paar 100 gram.