Hierbij mijn zoveelste topic over het zoeken van een zadel. Hopelijk is dit de laatste!
Ik ben opzoek naar een dressuurzadel voor mijn paard. Ik rijd dit paard nog tot volgend jaar april, dan krijgt zij een veulen en stap ik over naar een 3-jarige.
Omdat het maar voor een jaar is zoek ik ofwel een passend zadel met vaste boom in lage prijsklasse, of een goed zadel met verwisselbare boom.
Vanwege mijn rugklachten (2016 rug, heupen, bekken en schaambeen gebroken bij een paardrijongeluk.) heb ik een zadel nodig met een diepe zit, en dikke of verplaatsbare wrongen.
Het id heel belangrijk dat het zadel echt een diepe zit heeft! (Weet iemand of thorrowgood/k&m hieraan voldoet?)
Het paard loopt niet lekker onder monoblad dus dit is geen optie.
Het gaat hier om een belgisch trekpaard merrie van 11 jaar.
Op dit moment heeft ze een tekna letek dressuurzadel, maar hier kan ik zelf totaal niet goed in zitten. De m/w boom ligt perfect.

Weet jij wat hierbij zou passen of heb je zelf iets liggen, laat het mij aub weten!
(Graag niet reageren met “laat een zadelmaker komen en laat die een zadel meenemen” hier heb ik nu niks aan, natuurlijk zal het zadel + ligging worden nagekeken.)
Voorkeuren: evt crosby, anatomica, euroriding, k&m zadel oid