Hi, Er lopen al diverse topics, maar ik wil ze toch opgesomd in 1 topic hebben om zo de beste keuze te maken. Ik zoek lichte, goed ademende dressuur beschermers die ook een ‘klap’ opvangt. Ik ben uit gekomen op: - LeMieux Brushing boots Mesh - LeMieux Carbon Mesh wrap boots - Back on Track 3D Mesh - HUSK
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen qua pasvorm, kwaliteit en hoe droog/ koel de pees eronder blijft.
Mijn paardje kreeg ineens gallen vorig jaar winter en ik dacht dat het door de diepe modder kwam. Helaas trok het niet weg na de winter. Ik wilde in de zomer wat meer ademende beschermers aanschaffen en wilde eigenlijk de lemieux snug boots. Helaas zijn die er niet in maat S. Maat M was te lang en te smal.
Ruiterzaak zei probeer de back on track eens. Super tevreden mee. Gallen waren binnen no time helemaal weg en sindsdien mooie droge dunne benen. Als ik nu weer normale peeskappen gebruik zie ik gelijk weer gallen opkomen. Dus ik gebruik alleen nog de back on track.
Voor de achterbenen was ik minder tevreden. Die van mij strijkt en binnen korte tijd begon de onderste rand kapot te gaan. Netjes opgelost door back on track en geld terug gekregen. Heb nu voor achter de strijklappen van back on track.
Ik wil over een tijdje de beschermers van catago gaan proberen. Die zijn vergelijkbaar met de snug boots. Dan kan ik de back on track voor het betere weer bewaren en de catago in de winter maanden.
Hier de LeMieux Brushing boots mesh. Ik vind het fijne betaalbare beschermers met een goede pasvorm. Voor dressuur of recreatief gebruik is het stevig genoeg, voor het springen zou ik wat anders kiezen, er zit namelijk geen harde schaal in. De benen worden er niet echt warm onder.
Ik heb de lemieux bruising boots mesh en de husk pijpkousen. Ik vind de husk koeler en prettiger dan de lemieux. De lemieux zijn vrij dik, veel massa en het stuk waar het nepleer zit ademt naar mijn idee een stuk minder, wat logisch is maar dat ontbreekt bij de Husk. Ik pak standaard de husk en niet de lemieux. De husk zijn stevig genoeg voor gewoon gebruik.
Dank jullie wel voor de reacties! Ik vind de Le Mieux wel het mooist ogen, maar ik denk dat het daar ophoudt. Ik heb zelf verder de hele lijn van BOT, super tevreden over en ben wel overtuigd van de werking.
Dus het is nu nog tussen de HUSK en Back on track haha.
Hoe zijn de beschermers met regen en/ of een modderige bak? Ben voornamelijk benieuwd hoe de HUSK zig hierin houdt.
Husk word wel nat ( ik rij ook gerust door 60 cm water) en neemt wel wat water op maar niet veel en is de volgende dag gewoon droog waar de lemieux dat niet altijd zijn. Ze zijn goed af te spoelen met modder en als ik ze niet afspoel en de volgende dag uitklop valt het zand er gewoon af. Ze worden geen natte zware lappen en blijven netjes zitten in een modderbak/waterpoel in mijn ervaring. Ik denk alleen niet dat ze geschikt zijn voor zware strijkers, daar lijkt het materiaal me niet zo geschikt voor. Dan kan je beter harde kappen nemen.
Ik heb de husk gehad maar helaas zakte deze af bij mijn paard. Nu de Lemieux mesh en die bevallen heel goed. De husk vond ik qua materiaal wel heel erg mooi en fijn!
Dank jullie wel voor de reacties, ik vind het wel lastig hoor haha!
Mocht er iemand nog ervaringen willen delen of ergens willen aanvullen, graag! Wie weet wordt mijn keuze dan makkelijker haha!
Nouvel
Geplaatst: 04-04-21 09:18
Ik heb sinds een paar weken de Catago fir tech en die zitten heel mooi. Krijg er ook veel positieve reacties op dat ze zo mooi zitten en aansluiten. Ik vond de elastieken eerst redelijk strak, maar die zijn wel soepeler geworden.