Hulp gezocht, zadel/zadelpasser..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje97

Hulp gezocht, zadel/zadelpasser..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 18:34

3 weken geleden ben ik erachter gekomen dat mijn dressuurzadel niet goed lag (waarschijnlijk nooit gezet) deze heb ik gelukkig vrij snel kunnen verkopen voor een redelijke prijs. Nu kom ik alleen mey het probleem dat ik opzoel moet naar een nieuw zadel.
Mijn paard kwpn is bijna 5, best wel rond maar nog heel weinig schouder.

Afbeelding

Betere foto heb ik momenteel niet.

Ik woon op walcheren zeeland. Vanmiddag is een zadelpasser met wat 2e hands zadels langs geweest, maar eigenlijk zat er niets tussen. Ze wilde me een nieuw zadel van 1600 verkopen, maar met zo'n jong paard durf ik dat nog niet aan. Nu heb ik een zadel om uit te proberen gekregen ze zei dat deze goed lag, maar bij nader inzien met stalgenoten drukt deze op de schouder en is de schoft heel hoog, deze gaat dus retour.

Maar wat nu? Alle zadelpassers in de buurt verkopen alleen nieuwe zadels en echt veel 2e hands heb ik niet in de buurt. Doordat hij een lastige rug heeft en nog groeit durf ik het niet aan om een zadel ver weg op te halen, grote kans dat deze niet past.

Hebben jullie tips? Zadelmaker, type zadel, toch nieuw (en dan bij wie), goedkopere 2e handsjes uitproberen? Budget is rond de 600/700.
Heb een euroriding en ainsly in de buurt voor 300.

Pff wordt er best een beetje moedeloos van..

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:24

Zonnetje wat vervelend dat je geen passend zadel hebt op het moment! Ik ben met mijn jonge paarden begonnen met een wintec/thorrowgood(welke nieuw ook nog binnen budget vallen) omdat deze goed aanpasbaar zijn. Nu de beestjes wat ouder zijn hebben ze een duurder zadel gekregen die ook nog wat met ze mee kan groeien.

Edit, qua zadelmaker weet ik het niet in jou regio. Ik heb laatst de rit naar Country Mill gemaakt ivm het grote (ook tweedehands) assortiment.

Babootje

Re: Hulp gezocht, zadel/zadelpasser..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:30

Wat is er lastig aan zn rug. Heb je ook een foto in stand van hem?

Ik zou je budget wat hoger inzetten. Voor 1200 (dat is nog altijd de helft van een goed kwaliteitszadel) is er best wel e.e.a. te vinden.
Persoonlijk ben ik "fan" van Albion dat past op heel veel paarden. Als je aan een zadel met adjusta syteem kan komen, kun je de boom nog eens in 3 standen verstellen, zodat je paard er nog wat in kan groeien.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 20:42

Punt is dat er in zeeland weinig 2e hands zadels te koop zijn. Wil zelf geen 100km rijden voor een zadel wat heel misschien past.

Mijn paard staat wat schuin dus kont hoger dan schoft en heeft een smalle schouder, maar brede rug. Hierdoor valle veel zadels te ver naar voren, knellen op zijn schouder of gaan kantelen..

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:54

Ik heb een massimo dressuur I te koop, dat is wel geschikt voor ronde paarden, maar ik weet niet of het bij die wat smallere schouder past. Ik kom regelmatig op Walcheren dus ik wil best eens bij jou langs komen. Mocht je denken dat het wat voor je is, mag je me een pb sturen.

Verder heb ik destijds zelf mijn zadel laten nakijken door Korina Oremus van Invite. Zij komt uit Spijkenisse maar is regelmatig eens in Zeeland. Misschien dat je er ergens tussen past...