Gezocht kopstuk uit 2 delen maat pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Gezocht kopstuk uit 2 delen maat pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 20:52

Aangezien er hier vast goede speurneuzen zijn..
Afbeelding

Ik heb voor mijn fijn gebouwde merrie van 1.64 dit (ijslander)hoofdstel. Ik ben er eigenlijk heel erg goed over te spreken ware het niet dat het kopstuk eigenlijk net te groot is om zo te kunnen gebruiken als al de foto. Als ik deze afstand achter de oren wil komt de frontriem te laag. Deze kan niet anders door de vorm van de zijkant. De vorm sluit aan de zijkant ook mooi aan als ik het kopstuk bovenop strakker doe, en dus de vrije ruimte kwijt ben. Kortom hij is dus eigenlijk net te groot. Ik kan echter nergens een soortgelijk kopstuk binden in maat pony. Iemand een idee?

DiscoDipp

Re: Gezocht kopstuk uit 2 delen maat pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 01:42

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 07:35

Thanks! Alleen de laatste is in maat pony verkrijgbaar en is ook nog wel acceptabel qua prijs. Wel erg jammer dat die niet in de winkel te bekijken is, maar goed kan m online eventueel bestellen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:08

Kan je dat bovenste riempje niet na laten maken of inkorten?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:11

Bij de schoenmaker een klein stukje van het onderlegde weg laten halen zodat je frontriem omhoog kan? Als dat voldoende is hoor. Mooi kopstuk wel! Schrijf ik ook maar even op mijn verlanglijstje :+

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:00

Busse heeft verschillende hoofdstellen met zo'n kopstuk ook in maat pony. Ik zie alleen niet zo snel een los kopstuk staan op hun site. https://www.busse-reitsport.de/nl/produkte.php?WGR=BH

Maar soms zijn onderdelen ook wel los verkrijgbaar, maar dan zou je hen even een berichtje moeten sturen. Ik weet bijvoorbeeld dat je bij Kieffer losse onderdelen kan krijgen mocht er iets kapot gegaan zijn.