Super bedankt voor iedereen die de moeite neemt om te reageren!!!
November108 schreef:Iesje0485 schreef:Ik ben benieuwd of mensen mij kunnen adviseren over het volgende:
Mijn voorkeur ligt bij het crosby zadel, maar voor deze prijs kan ik ook een mooi anatomica/euroriding of fryso zadel aanschaffen. Wat is qua kwaliteit nu het beste (voor het paard) ?
Het zadel wat je paard en jou het beste past. Hier ga je via online informatie niet uitkomen, dat is een zadelmaker laten komen en de zadels proberen.
Dat snap ik zelf natuurlijk ook wel. Maar hier vraag ik naar de KWALITEIT van de zadels, en even niet naar hoe de zadels gaan passen. Dit is puur “hoelang gaat het zadel mee” en dat soort ervaringen.
Nowiexx schreef:Ik heb dit dressuurzadel ook! Heel fijn zadel. Moet alleen een boom maat M/L er nu in en deze zijn nergens momenteel te verkrijgen

.
Eind april zet ik de mijne te koop en hij mag voor €600,- dan weg. Dan is hij een 3 maand gebruikt.
Nowiexx schreef:Even aanvullend op mijn post.. het is een engels merk, vanwege de huidige situatie kunnen ze niet leveren. Normaliter staan ze gewoon op agradi. Dit zou vanaf april weer zo zijn.
Klopt het dat de kopijzers dan gewoon vanaf april weer verkrijgbaar zijn via agradi? Want dan snap ik de verkoop reden niet helemaal
Kan het kloppen dat de kopijzers colligate oid genoemd worden?
siskeh schreef:Ik zie dat dit zadel nieuw zo'n 1000 pond is, als je het vergelijkt met de andere zadels die je net opnoemde is dat qua nieuwprijs wel een énorm verschil.
Logischerwijs is een tweedehands-zadel van een duurder merk ook meer waardevast en waardevol.
Daarbij is het lastige ook dat dit een erg weinig voorkomend merk is, het gevolg is dus vaak, zoals hier boven ook gezegd, dat je iets er voor nodig bent,(bijv. een nieuw kopijzer) en dat deze vervolgens dus niet te krijgen is.(Als je het zadel uberhaupt al tweedehands kan vinden én het op je paard past)
Ga je dan kijken naar bijvoorbeeld een Kent en Masters(en familie), Tekna(en familie), Wintec/Arena/Bates of andere "mainstream" merken, dan zul je merken dat je veel zadelpassers kan vinden die dit merk hebben, of kunnen aanpassen, als ze het niet zelf verkopen. En je ze zowel tweedehands makkelijk kan vinden en ook kan verkopen.
Ik zou dit merk alleen kopen via een zadelpasser die er(toevallig) 1 in het assortiment heeft of dat je het toeval treft dat iemand zijn zadel wil verkopen en het zadel beschikbaar stelt tijdens een pasconsult.
Bovengenoemde merken komen waarschijnlijk ook in de buurt wat je zoekt.
Dankjewel! Toevallig heb ik zowel een wintec als een tekna zadel liggen. Naar K&M heb ik ook gekeken. Het nadeel bij deze zadels is de zit. Ik heb vanwege mijn rugproblemen echt een diepe zit nodig, anders kan ik namelijk niet meer rijden.
Zadels zoals de anatomica en fryso, zijn natuurlijk prachtige zadels maar helaas zonder verwisselbare boom. Nu is het zo dat wij 9 paarden hebben staan (trekpaarden) en dat ik komend jaar 2 jonge paarden wil gaan inrijden. Voor hen is het dan niet mogelijk om een zadel aan te schaffen met vaste boom aangezien ze nog enorm veel zullen veranderen. Dit geldt trouwens evengoed voor de oudere paarden, trekpaarden wisselen nou eenmaal veel qua bespiering, en dat is volgends mijn zadelmaker niet op te lossen met enkel aanpassen van de kussens.