Nieuw albion zadel nog aantrekkelijk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Nieuw albion zadel nog aantrekkelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 15:46

Ik heb zelf al meer dan 10 j een albion dressuurzadel erg content van.

Nu wil ik eigenlijk een nieuw zadel. En toen dacht ik waarom geen nieuw albion dressuur zadel.

Zijn er nog mensen die hier de afgelopen 2j een nieuw albion zadel hebben gekocht. Of is het interessanter om naar een ander merk te gaan kijken?

Lieuwkje_90

Re: Nieuw albion zadel nog aantrekkelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:18

Ik heb vorig jaar een nieuwe Albion Revelation gekocht. Ben er super tevreden van. Zalig zadel.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:40

Ik heb 3 jaar geleden een gloed nieuw Albion zadel gekocht. 1 jaar later was ie groen. Opgestuurd maar Albion werkte zelf echt niet mee. Ze gaven mij de schuld terwijl het zadel er nog super goed onderhouden uit zag (onderhield het zadel ook echt goed!)
Toen heeft de ruitersportzaak aangeboden mij een nieuw zadel te geven van een ander merk. Super service natuurlijk! Heb nu een zadel van een merk waarvan Drunens Ruiterhuis zeker weet dat het merk mee werkt mochten er problemen ontstaan. Gelukkig nog altijd helemaal blij met dit zadel.

Dus Albion qua zadels, zeker super fijn! Maar als bedrijf? Waardeloos wat mij betreft en voor dat geld heb je ook een fijn zadel van een bedrijf dat wel denkt in oplossingen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:52

Ik heb een 2e hands Albion Adjusta van iemand overgekocht. Zadel was toen een paar jaar oud. Inmiddels heb ik het ook alweer 2 jaar. Superfijn zadel en blijft mooi. Past op vrijwel ieder paard en de boom is aanpasbaar.
Zadel gaat ook nooit meer weg, want er komt (en vertrekt) hier nog wel eens een (jong) paard.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 17:00

xmarliez schreef:
Ik heb 3 jaar geleden een gloed nieuw Albion zadel gekocht. 1 jaar later was ie groen. Opgestuurd maar Albion werkte zelf echt niet mee. Ze gaven mij de schuld terwijl het zadel er nog super goed onderhouden uit zag (onderhield het zadel ook echt goed!)
Toen heeft de ruitersportzaak aangeboden mij een nieuw zadel te geven van een ander merk. Super service natuurlijk! Heb nu een zadel van een merk waarvan Drunens Ruiterhuis zeker weet dat het merk mee werkt mochten er problemen ontstaan. Gelukkig nog altijd helemaal blij met dit zadel.

Dus Albion qua zadels, zeker super fijn! Maar als bedrijf? Waardeloos wat mij betreft en voor dat geld heb je ook een fijn zadel van een bedrijf dat wel denkt in oplossingen.

En hoe komt het dat je zadel groen was geworden? Of was het echt de verf die was gaan verkleuren?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:46

Omdat ze tegenwoordig niet meer met een bepaalde werkstof mogen verven (ivm milieu enz dacht ik) is de kwaliteit minder goed geworden. Omdat ik altijd buiten rij (dus er veel zonlicht op het zadel komt) ging het zadel daardoor verkleuren. Het was dus op het hele zadel behalve waar ik zat. Echt spuug lelijk :')

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 18:06

xmarliez schreef:
Omdat ze tegenwoordig niet meer met een bepaalde werkstof mogen verven (ivm milieu enz dacht ik) is de kwaliteit minder goed geworden. Omdat ik altijd buiten rij (dus er veel zonlicht op het zadel komt) ging het zadel daardoor verkleuren. Het was dus op het hele zadel behalve waar ik zat. Echt spuug lelijk :')

En wat is veel buitenrijden? 4-5 trainingen per week of meerdere paarden per dag?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:26

Ik reed destijds 2 paarden ongeveer 4/5 keer per week. Ik kan natuurlijk pech gehad hebben maar dan had ik van zo een bedrijf verwacht dat ze dat op een nette manier opgelost zouden hebben.
Achteraf heb ik gehoord dat het vaker gebeurd is bij mensen die enkel een buitenbak hadden. De verf die ze gebruiken kan blijkbaar niet goed tegen veel zonlicht.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:29

Altijd fijn gereden met de SLK, maar nadat mijn paard eruit was gegroeid ben ik overgestapt op Patrick Saddlery. Wat een feestje is dit zadel en hoewel mijn paard fijn onder de Albion liep, beweegt hij nu nog losser en zit ik nog lekkerder

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:51

Ik heb 1,5 jaar geleden een albion gekocht. Super fijn. Zelfs zo fijn dat ik vorige week er nog 1 gekocht heb ipv mijn custom.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 19:43

FairLady_ schreef:
Ik heb 1,5 jaar geleden een albion gekocht. Super fijn. Zelfs zo fijn dat ik vorige week er nog 1 gekocht heb ipv mijn custom.

Zijn ze nog steeds met verwisselbare boom?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:09

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 20:27

Even een aanvulling ik heb inmiddels mijn nieuwe albion revelation en ben er super blij mee. Hij past perfect op mijn paard. En mijn houding is gelijk een stuk beter.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:33

Super. Fijne zadels hoor