Zonder zadel met bontje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elliboy

Zonder zadel met bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 12:36

Hoi bokt!

Terwijl ik rustig bezig ben met het zoeken van een bbp, rijd ik met een rij/voltegesingel die ik op de manege gebruiken mag.

Nu vindt ik het alleen wat sneu voor mijn paard omdat mijn dekje super dun is en het eigenlijk alleen is om mijn broek schoon te houden. Ik heb ergens op een bokt bericht gelezen dat mensen ook boven op het dekje een zadelbontje leggen, maar ik weet niet of dit een bontje is dat normaal op het zadel gelegd wordt, of er onder (ik wil er niet uitzien alsof ik niet weet waar ik mee bezig ben :+ ).

Is er iemand die zonder zadel met een dekje, bontje, en singel rijdt die mij kan helpen??

Heleennn

Re: Zonder zadel met bontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:37

Dat zal waarschijnlijk een onderlegger zijn die normaal onder het zadel gelegd wordt. Je kan ook gewoon 2 dekjes over mekaar doen bijvoorbeeld. Een goede wollen onderlegger kost al snel €120. Je zal ze ongetwijfeld een stuk goedkoper vinden bij bijvoorbeeld Decathlon.

Elliboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 08:58

Heleennn schreef:
Dat zal waarschijnlijk een onderlegger zijn die normaal onder het zadel gelegd wordt. Je kan ook gewoon 2 dekjes over mekaar doen bijvoorbeeld. Een goede wollen onderlegger kost al snel €120. Je zal ze ongetwijfeld een stuk goedkoper vinden bij bijvoorbeeld Decathlon.

Dus ik zou gewoon een halfpad tussen mij en het dekje kunnen leggen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:04

Zou dat zo veel verschil maken? Ik maak een buitenwandeling (enkel stappen) net zo lief zonder mijn bbp, zeker als het was frisser is - da's lekker warm, dat paardenlijf onder je achterste :+

Mijn rijbroek moet daarna wel eens uitwaaien haha.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:31

Elliboy schreef:
Heleennn schreef:

Dus ik zou gewoon een halfpad tussen mij en het dekje kunnen leggen?

Zeker, dat kan allemaal