Zoektocht dr zadel: vlakke zit, verwisselbare wrong

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yaffie

Zoektocht dr zadel: vlakke zit, verwisselbare wrong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 11:42

Hoi allemaal,

Ik ben stiekem en langzaam een beetje aan het kijken naar een ander zadel. Ik heb nu een kieffer lech profi (ouder model), 2 jaar geleden gekocht. Ik merk dat de kwaliteit van het leer wat afneemt en ik de zit minder fijn vindt, de zitting lijkt harder te worden. Het zadel past nog wel prima op mijn paard en wordt regelmatig gecontroleerd.

Ik ben toch een beetje aan het denken over een ander zadel.

Ik ervaar de kieffer zit niet als heel diep, maar ik zou toch nog wel iets vlakker willen, ook omdat ik het idee heb dat de lepel soms rugpijn geeft.

Daarnaast mis ik wel wat steun bij de knieën, dus een kniewrong zou wel fijn zijn, maar wel graag verstelbaar of eventueel eraf te halen.

Daarnaast heb ik wel vrij ronde billen en bovenbenen. Dat is wel iets om rekening mee te houden bij een ander zadel.

Paard is niet heel rond, maar ook niet heel rank, iets hogere schoft dan gemiddeld paard, veel zadels passen wel redelijk op em. Wel een wat kortere rug.

Wie heeft er tips, zodat ik alvast wat rond kan kijken en ook goed bij een zadelmaker aan kan geven wat ik graag wil, zodat ik ook gericht kan passen?

Budget: rond de 1000 ongeveer.

Bullebeest

Re: Zoektocht dr zadel: vlakke zit, verwisselbare wrong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:18

Foto van paard zou wel wat meer duidelijkheid geven

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:48

Kent en masters cob dressuur heeft wat je zoekt

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:16

Ik ben tevreden van mijn Bates dressage, heeft voor mijn idee niet echt een diepe zit en wrongen zijn wisselbaar/afneembaar.