Vanaf begin Januari heb ik onze bijna 5 jarige shetlander merrie Kristie voor de tweewieler lopen. Ze pakt het super op maar ze blijft behoorlijk onrustig met de mond en haar hoofd. Ik rijd haar op een ongebroken halve knevel trens van de MHS. Ook heb ik een dubbelgebroken watertrensje geprobeerd maar daar wordt ze alleen maar onrustiger van in het hoofd. Haar gebit is in Januari nagekeken en er zijn haken verwijderd. Daar is het wel wat van verbeterd, maar nog niet genoeg. Van kneveltrensje heeft ze maat 11. Heeft iemand een tip?
Ik rij met mijn pony met een Liverpool stang met een kleine tongboog met korte scharen speciaal voor de kleintjes
Twirre2006
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-21 09:07
Bedankt linda_gigant. Is de tongboog naar voren of omhoog? Iemand ervaring met een liverpool bitje met myler mondstuk?
Twirre2006
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-21 09:12
Ik gebruik nu dit bitje. Maar daar is ze dus erg onrustig op. Heel druk met het bitje, mond open en hoofd op en neer. Ze doe dit voor de tweewieler maar ook aan de longe. Ook gelongeerd aan het halster en dan slaat ze niet met het hoofd. Dus ik denk dat het puur van het bit komt.
linda_gigant
Geplaatst: 17-03-21 10:27
Twirre2006 schreef:
Bedankt linda_gigant. Is de tongboog naar voren of omhoog? Iemand ervaring met een liverpool bitje met myler mondstuk?