Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar als de inwerking over het algemeen fijner is als een dubbelgebroken Bustrens is het zeker waar om het te proberen.
Ik kan het altijd eens proberen op mijn oudere merrie zodat ik een beetje een idee heb hoe het voelt.

nicky_rilana schreef:Ik zou nooit voor dubbel gebroken gaan. Dit geeft het makkelijkste bit letsel. Ik zou kiezen voor ongebroken of enkel gebroken, en dan een d/bus/kneveltrens. Ook moet het bit niet te breed zijn.

upendo schreef:nicky_rilana schreef:Ik zou nooit voor dubbel gebroken gaan. Dit geeft het makkelijkste bit letsel. Ik zou kiezen voor ongebroken of enkel gebroken, en dan een d/bus/kneveltrens. Ook moet het bit niet te breed zijn.
Huh?
Dan doe je wel iets heel verkeerd met je hand.
Een enkelgebroken werkt in op de lagen, dat geeft ook flink letsel.
Als je flink trekt geeft alles letsel.
De huidige paarden lopen beide op enkel gebroken maar dat is hele individueel waar ze liefst op lopen. Vorige paarden liepen allemaal op dubbel gebroken maar de huidige vinden dat te veel gerammel in hun mond lijkt het wel. Dus nu heb ik er twee op enkel. En de volgende jonge gaat misschien terug naar dubbel, we zien het wel. Maar het zal hoe dan ook een kneveltrens zijn om te beginnen. Om de stabiele ligging zoals Zinzi_Jewel ook al aan geeft. 
Bustrens vond hij niet fijn. Losse ringen ook niet. D trens hield de kerk in het midden kennelijk.