Op dit moment rijdt ik al jaren tevreden met thorrowgood zadels op mijn paarden. 2x per jaar worden deze nagekeken, weer pas gemaakt en we kunnen weer door. Echter de laatste tijd stap ik met last in mijn lijf van het paard af. We hebben het er thuis over gehad en ik wil toch eens verder zoeken naar een zadel wat ook erg fijn zit voor de vrouwelijke ruiter. Echter kent iedereen het leed wat zadel heet,... Hebben jullie tips? Binnenkort ga ik sowieso fairfax proberen. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik denk dat je gewoon moet uitproberen...wat voor de 1 fijn zit hoeft boor de ander niet fijn te zijn. Een zadelpasser heeft vaak verschillende merken en types en kun je ook uitproberen. Zelf heb ik een Adam Ellis, met behoorlijke wrongen. Ik vind het fijn, maar een ander vind een gedwongen zit niet fijn. Lang verhaal kort: gewoon uitproberen dus!
Ik heb op 5 verschillende Frank Baines gereden. Uiteindelijk voor de Encore gegaan. Maar ze hadden allemaal duidelijk een andere zit. De ene wat breder, de ander wat smaller. Ik vind het super fijne zadels.
Een smallere zit heb ik gevonden in de fairfax Gareth. Heel erg blij mee nu al een aantal jaar. Beste koop en nog enigszins betaalbaar plus ook tweedehands oké aan te komen. En aanpasbaar in het kopijzer
Prince
Geplaatst: 15-03-21 17:52
Had op mijn wintec isabell Werth vaak last van mijn liezen, heb nu een Frank Baines Élégance en nooit meer last, echt een superfijn zadel.