Welke singel ipv fairfax

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vinny12511

Welke singel ipv fairfax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 22:05

Hallo, ik zit met een probleempje.
Ik gebruik nu al een jaar of drie naar alle tevredenheid de fairfaxsingel. Alleen merk ik nu dat mijn paard, net achter zn elleboog, een klein wondje krijgt als ik de singel heb gebruikt.
Ik maak de singel geregeld goed schoon zodat hij soepel blijft, weet dus ook niet zo goed waar dit probleem vandaan komt.
Zijn er hier mensen die een singel voor hun paard hebben die richting het model van de fairfax gaan? En welk merk is dat dan?
Alvast bedankt.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:18

Bij mijn paard merkte ik grumpeligheid na plusminus 5 jaar tevreden leren fairfax singel gebruik: mijn singel gleed per ongeluk op de grond, normaal laat hij hem dan met rust zodat ik hem op kan pakken. Op dat moment was hij het zat met dat ding: hij zette er bewust zijn voet op, als statement: deze niet meer gebruiken! Daarna direkt naar een Rossner comfort dressuursingel overgegaan: blij paard!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:19

Ik heb ook een fairfax al een heel aantal jaar, maar dit probleem nooit gehad, gelukkig!

Je kunt misschien nog proberen om er een bontje om te doen?

De singel welke wel wat lijkt op de fairfax, is de prolite. Maar dat is mijn persoonlijke mening!

beegee

Re: Welke singel ipv fairfax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:20

Ik heb een prolite met bont eromheen van LeMieux.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:36

Ik heb nu meer dan een jaar de Lemieux gel tek dressuursingel in gebruik nadat mijn Fairfax was gaan scheuren. Ben er erg tevreden over, zelfs na het scheren de singel kunnen gebruiken omdat hij een super zacht is qua leer en ook een zachte brede gel rand heeft tegen stuklopen van de ellebogen.

Vinny12511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 22:53

Ik ga de prolite en de lemieux singel bekijken! Thanks

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:01

De prolite zelf zal nog steeds wel wondjes kunnen veroorzaken, die is niet zachter dan je Fairfax. Wel zou het Lemieux Fairfax bontje kunnen werken, maar dan kun je dat net zo goed om je eigen Fairfax doen. Die heb ik ook rond mijn gescheurde Fairfax gedaan om hem zo nog te kunnen gebruiken aan mijn longeersingel.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 04:34

De ideal f2 extra soft is echt een aanrader! Extra soft is ook echt soft! Mooie kwaliteit en prijsgunstiger dan de fairfax.

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:39

Hier juist met de prolite wondjes en met Fairfax geen probleem (wellicht doordat Prolite kunststof is) Ik zou denk ik ook een bontje proberen.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:27

L_Ruiterhuis schreef:
De prolite zelf zal nog steeds wel wondjes kunnen veroorzaken, die is niet zachter dan je Fairfax. Wel zou het Lemieux Fairfax bontje kunnen werken, maar dan kun je dat net zo goed om je eigen Fairfax doen. Die heb ik ook rond mijn gescheurde Fairfax gedaan om hem zo nog te kunnen gebruiken aan mijn longeersingel.

Ik heb inderdaad ook dit bontje om mijn fairfax!
Fijne combinatie