Lage neusriem met bontje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Narratify

Lage neusriem met bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 18:37

Hoi allemaal,

Voor mijn paard ben ik al een tijdje op zoek naar een lage neusriem met een bontje er aan geborduurd / gestikt. Voor op de bovenkant van de neus die wordt namelijk nu kaal. Snappen jullie hem nog haha. Ik weet dat er losse bontjes te koop zijn die je er om heen kan doen maar dat vind ik persoonlijk niet zo mooi. Heeft iemand de gouden tip?
Ander hoofdstel is geen optie heb alles al geprobeerd dus ik ben echt specifiek hiernaar op zoek! :)

Groetjes!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:33

Ik heb geen bontje, het nadeel van een bontje is namelijk ook dat het zicht er door geremd wordt, maar wel een boterzacht onderlegde lage neusriem van Dobert (classic). Daarmee schuurt het ook niet.

Dit model maar zonder lak (ik heb een hoofdstel op maat laten maken want mijn toenmalig rijdier had bijzonder maten en ik wilde zwart met bruin onderlegd):
https://www.drunensruiterhuis.nl/lage-n ... t-lak.html

Het voordeel van een lage neusriem met een driehoek-ring in plaats van een ronde ring is dat hij veel netter op de neus blijft liggen in plaats van naar de neusgaten zakt.

Afbeelding

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 17:24

Bedankt voor je antwoord! Ik heb hiervoor de Equitus van schockemohle gehad ook erg zacht fijn leer. Hij kreeg hier ook plekjes van is dobert vergelijkbaar? Heb je daar toevallig ervaring mee?

goldyc

Re: Lage neusriem met bontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:31

Waarom schuurt het? Schuift de neusriem of heb je gewoon zo'n paard dat schuurplekken krijgt als je ernaar kijkt? Normaalgezien bestaan er ook 'onderleggers', die leg je dus gewoon onder je neusriem. Dan heb je niet zo'n dik bontje.

https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10115

Je kan altijd nog overwegen om de neusriem er gewoon af te laten.

Narratify

Re: Lage neusriem met bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 09:04

Echt inderdaad een typisch gevalletje schuurplekken als je er alleen maar naar kijkt. Goeie tip dankjewel! Zonder neusriem is helaas geen optie ivm tong over het bit gooien.