Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_pauline_ schreef:Daar had ik inderdaad al rekening mee gehouden, zie ik bij die van mij ook nog wel gebeuren namelijk
@ Fleur getest gaat er sowieso worden ook gewoon met wol zadels. Maar ik ben vooral benieuwd naar de voors en tegens van mensen en waarom ze een bepaalde keuze gemaakt hebben
Als je paard aangeeft er duidelijke fijner of juist niet onder te lopen is het simpel. Maar wat als het beide goed voelt?
FleurSandro schreef:_pauline_ schreef:Daar had ik inderdaad al rekening mee gehouden, zie ik bij die van mij ook nog wel gebeuren namelijk
@ Fleur getest gaat er sowieso worden ook gewoon met wol zadels. Maar ik ben vooral benieuwd naar de voors en tegens van mensen en waarom ze een bepaalde keuze gemaakt hebben
Als je paard aangeeft er duidelijke fijner of juist niet onder te lopen is het simpel. Maar wat als het beide goed voelt?
Als beide inderdaad goed voelt wordt het inderdaad lastig. Ik zou zelf dan bijvoorbeeld nadenken over de toekomst: mijn haflinger stond bekend om bijvoorbeeld elk seizoen heel anders te zijn (zomer dik, eind zomer vaak wat schraal, winter normaal en voorjaar weer dik) dus ik wilde bijvoorbeeld ook een zadel die aanpasbaar was (dat jaar had ik al 3 verschillende zadels gehad) en daarbij had de zadelmaker op dat moment geen ander zadel beschikbaar met verwisselbaar kopijzer
Mizora schreef:CAIR is geen luchtgevuld kussen zoals je dat nu lijkt voor te stellen. De hoeveelheid lucht is niet aanpasbaar, dat is met FLAIR, een compleet ander systeem (en een stuk prijziger). Wat er met cair aangepast kan worden is fiches tussen de kussens en het zadel te schuiven.
Mizora schreef:CAIR is geen luchtgevuld kussen zoals je dat nu lijkt voor te stellen. De hoeveelheid lucht is niet aanpasbaar, dat is met FLAIR, een compleet ander systeem (en een stuk prijziger). Wat er met cair aangepast kan worden is fiches tussen de kussens en het zadel te schuiven.
_pauline_ schreef:Mizora schreef:CAIR is geen luchtgevuld kussen zoals je dat nu lijkt voor te stellen. De hoeveelheid lucht is niet aanpasbaar, dat is met FLAIR, een compleet ander systeem (en een stuk prijziger). Wat er met cair aangepast kan worden is fiches tussen de kussens en het zadel te schuiven.
Flair is wat in de WOW zadels zit?
Ik ga eens op onderzoek uit naar de fiches. Ik heb de titel aangepast, bedankt!
Sabbientje schreef:Mizora schreef:CAIR is geen luchtgevuld kussen zoals je dat nu lijkt voor te stellen. De hoeveelheid lucht is niet aanpasbaar, dat is met FLAIR, een compleet ander systeem (en een stuk prijziger). Wat er met cair aangepast kan worden is fiches tussen de kussens en het zadel te schuiven.
Mijn Cair zadel heeft wel degelijk een luchtkussen.
Alleen is dat kussen inderdaad niet aanpasbaar.
Dat gaat inderdaad met verschillende dikten van risers.