Introductie les eventing: beenbescherming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Introductie les eventing: beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 12:32

Over 2 weken heb ik een introductieles voor eventing indoor geboekt. Dit is een introductie les met vaste hindernissen (geen waterbak, op/afsprong, etc) tot max 60cm hoog. Mijn paard is een fijne springer en raakt eigenlijk nooit de balken aan tenzij we richting de 1.20m gaan.

We gaan tijdens de introductieles ook geen hoge of brede hindernissen springen, lage simpele, enkele sprongen en rustig aan. Ik weet nog niet of ik ga de introductieles actief eventing training ga doen en ik leen dus van iemand een bodyprotector. Het is voor mij ook deels om mijn paard meer comfortabel te maken, aangezien er hier welles een (kleine) boom over een ruiterpad ligt en wij dan moeten omdraaien.

Wat raden jullie aan voor beenbescherming? Is het bij een introductieles al nodig om volledige eventing beschermers aan te schaffen, of kan dit ook met een standaard harde peesbeschermer? Indien we ermee doorgaan koop ik natuurlijk wel de cross beschermers. Wat hebben jullie gebruikt?

Ik hoor het graag!

p.s. paard heeft een lastige maat, veel beschermers passen niet. Mocht iemand niet al te dure, grote maat (XL) beschermers weten hoor ik het graag.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:50

Kan met gewone beschermers hoor :) ik rij altijd met gewone beschermers, wel met springschoenen erbij.