Hoi allemaal Sinds ik mijn nieuw paard heb, heb ik na het springen vaak last aan mijn enkels en knieën. Hij heeft een heel harde afzet en landing en loopt ook wat hoog op in draf waardoor je dus zeer veel moet mee veren en mee dempen met je knieën en enkels. Ik dacht misschien van nieuwe beugels te kopen met shockdemper of iets in deze soort maar ik weet niet goed welke.
Heb nu altijd gereden met Acavallo beugels en ben terug overgestapt naar mijn oude freejumps maar heb nog steeds last. Prijsklasse is niet zo belangrijk, zolang ze maar goed en veilig zijn! Een goede grip is ook belangrijk aangezien ik een springruiter ben.
Alvast bedankt!
simongek
Geplaatst: 24-02-21 10:16
Ik had altijd last van mijn knie na auto ongeluk.
Met die van sprenger was het een stuk minder. Gebruikte ze alle dagen.
Ik heb sinds een half jaar de sprenger bow balance omdat ik pijn bleef houden van mn knie (en inmiddels ook geopereerd ben). Dit helpt echt aanzienlijk tegen de pijn. Ik heb nog wel eens pijn aan mn knie met rijden, maar dat is vooral als ik dressuurmatig en met veel beengebruik in de bak rij. Tijdens lange buitenritten gaat het met deze beugels een stuk beter dan mijn vorige beugels. Ik zou niet anders meer willen.
Voorheen had ik GPG beugels met vering erin en dat hielp toen heel goed, maar volgens mij worden deze niet meer gemaakt/verkocht. Sinds jaren heb ik de Sprenger bow balance beugels en die bevallen me top, geen last meer van mijn knieen.
Dankjewel allemaal! Heb vroeger in mijn pony tijd ook altijd met sprenger beugels gereden maar helaas vind ik ze te hard buigen tijdens het springen van parcours... heb thuis nog een paar liggen dus ga ze nog eens een kans geven maar ik denk niet dat ze ideaal gaan zijn op mijn nieuw paard
Ik rijd (en spring) met de Sprenger Flexcite beugels! Ondersteunen mij en mijn knie (ik mis een kruisband) heel goed. Heb hierdoor weinig tot geen last meer van mijn knie na het rijden. De buiging van de beugel was wel even wennen maar eenmaal daaraan gewend zorgt juist die vering en buiging ervoor dat je minder last krijgt van je knieën.
Sinds ik die van winderen heb, heb ik echt nooit meer last van mijn knieën. Ik heb aan mijn dressuur nog de bow balance en daar krijg ik super last van mijn lichaam van.
Ik heb doorgezakte enkels, zwakke knieën. Waardoor mijn heupen en onderrug pijn doen. Met de winderen kom ik pijnloos door mijn cross en springparcour