Pasvorm van de Harrys Horse elite air singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roowsie

Pasvorm van de Harrys Horse elite air singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 22:21

Ik heb mij veelvuldig schuldig gemaakt aan het verkeerd dragen van singels in het verleden, maar nu ik een eigen paard en een mooi passend zadel heb wil ik graag een singel die goed om zit en mooi zit achter de schouder O:)
Nu heb ik een Harrys horse elite air dressuur singel besteld van agradi (de anatomische pasvorm en brede, zachte padding spraken mij aan omdat mijn paard met een rechte smalle singel singelnijd vertoont), maar ik kom er echt even niet uit hoe die om moet en wat er niet aan past.
Zijn er mensen met een goed zittend model die een foto kunnen maken van hun tuigage zodat ik een soort van referentie heb of het gaat passen in een andere maat of dat het model gewoon niet goed zit? Of andere ervaringen hebben met dit product?
Anders wordt het maar weer verder zoeken :(

Hutcherson

Re: Pasvorm van de Harrys Horse elite air singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:26

Bedoel je dat je niet weet of je middelste bolling tussen de voorbenen moet doen of juist naar achter moet laten wijzen?

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 22:36

Hutcherson schreef:
Bedoel je dat je niet weet of je middelste bolling tussen de voorbenen moet doen of juist naar achter moet laten wijzen?

ja, ik dacht zo dat de middelste bolling naar voren moest wijzen maar dan zat de singel heel dicht achter de schouders, andersom zat het dan iets beter maar dat leek me niet correct

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:55

Heb je een foto van hoe die bij je paard zit? Dan kunnen we wellicht even met je meedenken.

De bolling moet inderdaad naar voren wijzen.

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 22:59

LieZ_Horses schreef:
Heb je een foto van hoe die bij je paard zit? Dan kunnen we wellicht even met je meedenken.

De bolling moet inderdaad naar voren wijzen.

Ik zal morgen even een foto maken!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:01

Ik had ook netjes mijn singel met de bolling naar voren zoals 'het hoort' maar mijn zadelmaker heeft geadviseerd hem naar achteren te leggen zodat er meer ruimte ontstaat bij de benen. Ik vind dit prettiger ogen ook. Geen beknelde velletjes meer bij de oksel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:02

Het lijkt mij dat de kant waar de ring zit aan de voorkant moet voor het bevestigen van eventuele hulpteugels. :)

Je wil de druk van de spieren etc die daar lopen verlagen, als je hem omkeert doet dat de werking van hrt verbrede stuk singel teniet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:19

@upendo dat ligt eraan waar de singelplek van nature zit. Bij die van mijn paard zit ie net achter de voorbenen. Dit zorgt ervoor dat de singel ver naar voren ligt en minder ruimte geeft bij de beweging naar achteren van het been.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:17

Maar dan lijkt me dat dit type dubbel niet geschikt is.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:35

Ik heb deze singel.
Op de foto's heb ik nog niet aangesingeld, vind de pasvorm ook niet super hoor. Misschien had hij 1 maatje langer mogen zijn.
Heb er 1 of 2 keer mee gereden, maar paard werd er boos op, dus ligt nu weer in de kast.
Bolling moet idd naar voren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:39

Sja, dan koop je een singel met de beste bedoelingen, maar dan past ie alsnog niet bij de bouw van je paard. Het ene paard is smal en t andere paard breed . Singel plaats en plaats op de rug waar zadel hoort verschillen ook per paard, daarin een singel zoeken die past kan een zoektocht zijn.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:43

Ja is echt verschrikkelijk.... Gebruik nu weer gewoon een simpele rechte neopreen singel en dat werkt toch het beste.

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 10:53

ninne1 schreef:
Ik heb deze singel.
Op de foto's heb ik nog niet aangesingeld, vind de pasvorm ook niet super hoor. Misschien had hij 1 maatje langer mogen zijn.
Heb er 1 of 2 keer mee gereden, maar paard werd er boos op, dus ligt nu weer in de kast.
Bolling moet idd naar voren.

[ [url=m/6Q38vT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XpR3Mq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ivqTAa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mijn paard ligt het ongeveer hetzelfde vandaar dat ik twijfelde over de maat (ik heb nu 65 cm, maar ik dacht bij 75 cm zit het misschien beter bij de oksel). Grappig dat je paard er boos om werd ik had hem juist gekocht om dat te voorkomen :?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:41

Singel op bovenstaande foto's is veelste kort. Gespen moeten aangesingeld echt tot 2 tot 3 vingerbreedtes onder je zweetblad/dekje komen. Dan valt de vorm ook meer op maat. Deze past gewoon niet lekker.