bitloos hoofdstel Dyon la cense

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

bitloos hoofdstel Dyon la cense

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 21:02

Iemand ervaring met het bitloos hoofdstel La cense van Dyon? En vooral hoe de maat valt?

Ik zou voor mijn grote fjordenmerrie een bitloos hoofdstel willen kopen, iets eenvoudig met niet te veel 'tierlantijntjes', daar hou ik niet van. De Dyon vind ik heel mooi, en vind dyon ook wel heel mooie kwaliteit over het algemeen, maar ik twijfel wat over de maat.
Haar gewone trenshoofdstel is een COB van passier, maar ik heb al gemerkt dat dyon soms wat kleiner valt, dus ik twijfel tss COB en FULL.

Ook andere, eenvoudige bitloze hoofstellen(sidepull) van goede kwaliteit en niet overdreven duur mogen aangeboden worden.

_Wen_

Re: bitloos hoofdstel Dyon la cense

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:17

Ik heb helaas geen ervaring voor je om te delen, maar dit hoofdstel vind ik ook wel interessant. Wat is precies het idee achter de knopen/kralen op de neusriem? Ik lees dat ze verplaatsbaar zijn, dus het geeft bepaalde druk dan?

Ik rijd nu zelf met een neusriem van lightrider en simpel kopstuk eraan. Geen keelriem/frontriem, dus wel heel simpel. Gemaakt van biothane, dus ook onderhoudsvrij. (Misschien dus ook iets voor jou) Rijdt fijn, maar ben eigenlijk ook nog op zoek naar echte side pull. :)

Kaitlyn

Re: bitloos hoofdstel Dyon la cense

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:22

https://lacense.com/en/patented/bitless ... oduct-tabs

The noseband, a subtle marriage of the rope of the ethological halter and the leather allows an adjustment of the effort in comfort. The two repositionable knots combine and adapt to each horse's morphology. Experts have studied all the buckle fittings in order to relieve as much as possible the pressures exerted by the bridle.