Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JanneJ2001 schreef:Ik heb sinds kort een Arno Brandt zadel. Ik vind hem fantastisch
JanneJ2001 schreef:Ik heb sinds kort een Arno Brandt zadel. Ik vind hem fantastisch
Hvdk6362 schreef:JanneJ2001 schreef:Ik heb sinds kort een Arno Brandt zadel. Ik vind hem fantastisch
De zitting is inderdaad zacht maar mijn paard is er helemaal kapot door gegaan. Verkeerd opgevuld, bobbels in de kussens, ongelijke kussens, paard heeft zichtbare schade opgelopen van het Arno Brandt zadel. Paard heeft veel pijn gehad. Eens en nooit meer. Communicatie was ook ver te zoeken.
Kidde schreef:Hier heb ik ook snel last van mijn rug, maar ik heb daarom juist voor een vlak zadel gekozen
Duran123 schreef:SuperZodiaX schreef:Ik heb zelf (gebroken rug gehad) op dit moment een hulsebos, een custom en een frank baines. Maar het is echt zo verschillend per type zadel en ruiter, goed testen is het enige wat je kan doen
Dit zijn wel de merken waar ik op stal hele goede verhalen over hoor!
SuperZodiaX schreef:Ik heb zelf (gebroken rug gehad) op dit moment een hulsebos, een custom en een frank baines. Maar het is echt zo verschillend per type zadel en ruiter, goed testen is het enige wat je kan doen
Lukasje schreef:Hier ook iemand met bekken- en rugklachten. Wat ik zelf absoluut niet kan verdragen is een gedwongen zit. Daar krijg ik binnen de kortste keren enorme pijn van. Ook van een te breed zadel. Dat wordt deels bepaald door het paard, maar dan nog. En wat me ook goed helpt, zijn sprenger stijgbeugels, de ietwat verende beugels zeg maar. Die vlakken de schokken ook uit. Verder heeft het type paard ook invloed. Mijn lusitano die helaas overleden is, zat bv veel zachter dan mijn welsh pony.