Sjiek hoofdstel / kaptoom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Sjiek hoofdstel / kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 20:21

Ik denk dat ik iets wil wat niet bestaat :+

Ik heb nu een hele fijne kaptoom. De kaptoom finesse van art of riding in combi met een gedeeld kopstuk stubben hoofdstel.
Dit werkt voor mij super.

Nu is het zo dat de kaptomen niet meer geleverd worden. En ik wil er nog een bij voor mijn andere paard.
En zo kwam het idee dat ik eigenlijk wel een mooi, sjiek, en anatomisch hoofdstel wil met en ringentjes op de neus.

Maar bestaan die wel of zou ik die ergens kunnen laten maken?

Lau

Re: Sjiek hoofdstel / kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:25

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:29

Ik ben zelf heel blij met de Human and Horse kaptoom, deze is wel maar in 1 kleur te krijgen en is vrij 'veel hoofdstel' dus ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat aanspreekt. Het is wel mega chique en heel fijn qua pasvorm :D

Ik volg ook @showreadyequestrian op instragram, zij maakt ook kaptooms op aanvraag. Mocht ik voor een nieuwe gaan zou ik die via haar laten maken.

Afbeelding

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:31

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:40

Ik heb laatst de claridge house lightweight besteld bij kramer ( https://www.kramer.nl/Themas/Longeren-g ... ightweight ), ik ben verrast door hoe soepel het leer is, alleen de bitriempjes zijn vrij kort dus daar ga ik even sporenriempjes voor gebruiken denk ik, maar het ligt er natuurlijk aan wat jij chique vindt en in hoeverre je m anatomisch wilt...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 20:44

Maddy_Paola schreef:
Ik heb laatst de claridge house lightweight besteld bij kramer ( https://www.kramer.nl/Themas/Longeren-g ... ightweight ), ik ben verrast door hoe soepel het leer is, alleen de bitriempjes zijn vrij kort dus daar ga ik even sporenriempjes voor gebruiken denk ik, maar het ligt er natuurlijk aan wat jij chique vindt en in hoeverre je m anatomisch wilt...

<3 <3 <3 die is mooi en heeel leuk geprijsd.
Ik vraag me alleen af hoe goed de neusriem blijft zitten of die niet mega gaat draaien als je de ringen op de neus gebruikt.
Hoe bevallen de bitstukjes aan de bakstukken van de neusriem. Ik heb daar nog geen ervaring mee. Of merk je daar geen verschil in?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:48

Een vriendin van mij maakt prachtige hoofdstellen op maat en naar wens voor heel schappelijke prijzen.
Ze heeft voor mij mijn hoofdstel met bloemen-tooling gemaakt dat ik zowel met bit als als als caveson (en semicaveson) kan gebruiken.
Ik kan je haar namen geven via pb :)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:00

felicity schreef:
Maddy_Paola schreef:

<3 <3 <3 die is mooi en heeel leuk geprijsd.
Ik vraag me alleen af hoe goed de neusriem blijft zitten of die niet mega gaat draaien als je de ringen op de neus gebruikt.
Hoe bevallen de bitstukjes aan de bakstukken van de neusriem. Ik heb daar nog geen ervaring mee. Of merk je daar geen verschil in?

Ik heb m nog niet geprobeerd aangezien onze bak op t moment niet bruikbaar is, qua bitriempjes op bakstukken, tja ik bind t niet erg en mijn paard ook niet, gebruik een hoofdstel van torsy design en die heeft dat ook, moet juist niet teveel verschillende riempjes achter de oren hebben

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:14

Kijk eens bij Hillbury in Duitsland. Zij hebben hele mooie kaptomen in mooie kleuren :)

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:17

Ik heb altijd kaptomen van Marjoman. De Oslo heeft een anatomisch kopstuk!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:22

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 15:40

Niet genoemd in de openingspost zie ik nu.

Ik zoek wel goede kwaliteit leer en geen ketting in de neusriem.

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:43

felicity schreef:
Niet genoemd in de openingspost zie ik nu.

Ik zoek wel goede kwaliteit leer en geen ketting in de neusriem.

Zie mijn suggestie :)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:15

Sabro of Hillbury

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:18

Loesjexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:51

Ik heb m nog niet geprobeerd aangezien onze bak op t moment niet bruikbaar is, qua bitriempjes op bakstukken, tja ik bind t niet erg en mijn paard ook niet, gebruik een hoofdstel van torsy design en die heeft dat ook, moet juist niet teveel verschillende riempjes achter de oren hebben[/quote]

Heb je inmiddels toevallig een ervaring opgedaan met de Claridge House lederen kaptoom Lightweight? Heb hem ook op het oog maar wil weten of hij schuift of niet.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:28

Loesjexo schreef:
Heb je inmiddels toevallig een ervaring opgedaan met de Claridge House lederen kaptoom Lightweight? Heb hem ook op het oog maar wil weten of hij schuift of niet.

Inmiddels wel, vind m wel fijn, gebruik m voor longeren altijd, doe ik de lijn aan t voorste ringetje tijdens warm lopen en dan bij serieus bezig gaan is t meestal dubbele longe dus gewoon aan de bitringen. Heb wel supergoedkope sporenriempjes eraan ipv de bitriempjes want die waren te kort

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:19

https://hypostore.nl/busse-kaptoom-fit- ... =123&525=4

Ik heb deze van de week via MP gekocht.

Nu is de maat wel net aan bij mijn paard (fjord met zeer grof hoofd) mar ben er wel heel blij mee.
Mooi soepel leer, brede neusriem die goed blift zitten.
Het kaakriempje zal ik wel moeten laten vervangen door een iets langere. Maar zoals gezegd heeft mijn fjord echt ene flink hoofd. Bijde oren en frontriem zit hij verassend goed.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:26

De kaptooms van Marjoman zijn erg sjiek en werken heel prettig. Mooi zacht leer, geen ketting oid. Je kunt kiezen uit verschillende kleuren en klipjes.

De kaptoom van Greetje Hakvoort geldt hetzelfde voor, alleen is ie er alleen in het bruin. Werkt wel heel fijn en ook erg mooi en zacht leer! Heeft qua ringetjes op de kaptoom meer opties als de Marjoman-kaptooms :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:28

Maddy_Paola schreef:
Inmiddels wel, vind m wel fijn, gebruik m voor longeren altijd, doe ik de lijn aan t voorste ringetje tijdens warm lopen en dan bij serieus bezig gaan is t meestal dubbele longe dus gewoon aan de bitringen. Heb wel supergoedkope sporenriempjes eraan ipv de bitriempjes want die waren te kort

Hoe valt hij qua maat?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:42

Ineke2 schreef:
Maddy_Paola schreef:

Hoe valt hij qua maat?

Vind m vrij normaal vallen, neusriem heb ik m aan een kant op laatste en andere kant op 2e gaatje, is nog wel mogelijkheid om bij te prikken, en ik moeten zeggen heb eigenlijk altijd bij full dat de neusriem op zn strakst nog te los zit, of losser dan meesten m doen _O- qua kaak zit ie beter dan veel andere hoofdstellen. Heb er wel andere frontriem op dus daar kan ik niets over zeggen. Heb dus wel sporenriempjes ipv bitriempjes, maar misschien dat die wel zouden passen hoor, vond ze op t oog zo klein dus niet eens geprobeerd, moet t er eens naast houden eigenlijk.
Leer is wel gewoon al vanaf moment 1 soepel zonder te vetten eigenlijk