Handdoek/microvezel paardendekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Handdoek/microvezel paardendekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 17:42

Ik ben op zoek naar fijne dekens die goed vochtabsorberend zijn waardoor de paarden snel drogen. In de winter ben ik namelijk helaas noodgedwongen om mijn paarden van top tot teen te wassen ter behandeling van wederkerende chorioptes mijten. Echter heb ik geen solarium oid en drogen ze heel traag door hun dikke wintervacht.

Nu kent iedereen vast en zeker de Horseware Dry Rugs, maar die vind ik echt wel duur om voor meerdere paarden te moeten kopen. Dus wie heeft nog goede tips? Ik heb de volgende al gevonden. Ervaringen met één van de dekens worden ook geapprecieerd :j

- QHP Quick Dry (lijkt mij echter gewoon een zweetdeken met een fancy naam?)
- Finntack Pro handdoekdeken
- Decathlon microvezel zweetdeken

Uiteraard zijn andere tips om je paard snel te doen drogen (buiten haardroger, dat heb ik hier al geprobeerd en was echt geen groot succes :') ) zijn ook welkom.

troi

Re: Handdoek/microvezel paardendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:45

Ik gebruik een versleten badjas van handdoek materiaal :D . Maat xxl ofzo. Dat werkt echt prima!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 17:47

troi schreef:
Ik gebruik een versleten badjas van handdoek materiaal :D . Maat xxl ofzo. Dat werkt echt prima!

Hah dat is een slim idee. Heb je daar een foto van toevallig? Lijkt me grappig zicht. :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:05

Ik heb die van decathlon. Gebruik hem ondertussen niet meer, was voornamelijk wanneer mijn merrie nog ging zwemmen. :)
Heel fijn dekentje, maar houdt er wel rekening mee dat het snel verzadigd is en je dus ook snel je deken moet wisselen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 18:12

Laurievc schreef:
Ik heb die van decathlon. Gebruik hem ondertussen niet meer, was voornamelijk wanneer mijn merrie nog ging zwemmen. :)
Heel fijn dekentje, maar houdt er wel rekening mee dat het snel verzadigd is en je dus ook snel je deken moet wisselen.

Als back-up heb ik gewone fleecedekens ook eventueel. Dus denk dat die combinatie wel moet lukken.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:14

Kaatastrof schreef:
Laurievc schreef:

Als back-up heb ik gewone fleecedekens ook eventueel. Dus denk dat die combinatie wel moet lukken.

Ik gebruikte idd ook de combinatie :) Tijdens het uitstappen het microvezel op en op de vrachtwagen een gewone zweetdeken. Tegen ze thuis was (10 min vervoer) was ze helemaal droog. _/-\o_

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:37

Die van de decathlon heb ik ook en werkt heel goed. Wel inderdaad zoals al gezegd in combinatie met een gewone zweetdeken.