trust inno sense

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

trust inno sense

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 20:59

Momenteel rijd ik een paard van anderen en het paard is zeer wisselend in de aanleuning. Soms wat sterk, tegen de hand en ander keren weer helemaal niet. Het gaat om een jong paard.
Het paard likt ook constant over de lippen. Voorheen met een aurigan bit gereden en nu met een simpel stalen bitje. Beide bitten zijn dubbelgebroken watertrensen. Afgelopen weer had het paard zelfs de tong over het bit.

Misschien is het een idee om een Trust inno sense te proberen, maar nu twijfel ik tussen de volgende vier bitten. Wie kan me adviseren.

Bustrens Trust Inno Sense Flexi Soft
Afbeelding

Watertrens flexi soft
Afbeelding

Bustrens Trust Inno Sense port medium
Afbeelding
Watertrens Trust Inno Sense port medium
Afbeelding

Zansu

Re: trust inno sense

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 02:00

Als ze de tong lopen te rommelen kan het weleens zijn dat ze de druk op de tong niet fijn vinden. Een tongboog biedt dan uitkomst.

Maar het kan ook dat het paard met de tong het bit van de lagen of kaak af probeert te duwen. Dan zou je juist zeggen geen tongboog.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 02:09

Ik heb met dit bit gereden bij een paard dat wat onrustig in de mond is maar het was echt veel te dik. Hij liep er prima op maar tijdens het uitproberen zijn mond gecheckt en toen was het heel duidelijk dat zijn tong veel te weinig ruimte had.

Al aan een myler gedacht?

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 04:06

Pistasche schreef:
Ik heb met dit bit gereden bij een paard dat wat onrustig in de mond is maar het was echt veel te dik. Hij liep er prima op maar tijdens het uitproberen zijn mond gecheckt en toen was het heel duidelijk dat zijn tong veel te weinig ruimte had.

Al aan een myler gedacht?

Hier het zelfde.
Heb met dit bit gereden zowel met als zonder tongboog maar was veel te dik.

Ik ben over gestapt op de myler level 2 en me pony loopt als een zonnetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 04:29

Ik heb de watertrens flexi soft. Na het inlezen over het bit was ik inderdaad bang dat het te dik zou zijn voor mijn volbloed maar dat valt alles mee. Hij loopt vanaf de eerste minuut super fijn op het bit, veel fijner dan op de dubbelgebroken watertrens,

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 07:57

Een D trens ligt sowieso stiller in de mond dan een watertrens. Ik ga ook met mijn voorgangers mee, heel lang gerommeld met een fijn bit en nu al jaren happy met een myler level 1.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 08:06

Heb je al eens een tandarts naar dit paard laten kijken?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:13

Als je voor zo een type bit wil gaan zou ik je willen adviseren ook naar een Sprenger duo of Beris Prime te kijken. Die zijn wat dunner dan de Trust innosense. (vooral de sprenger kan je een stuk dunner verkrijgen)

De Trust is nml erg dik, past zeker niet bij alle paarden in de mond.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:14

Om jezelf geld te besparen zou ik er eerder voor kiezen om het paard door te laten lichten. Wat je beschrijft zijn ook tekenen van pijn. Je kunt beginnen bij een tandarts en dan aansluitend een bitfitter. Het heeft echt geen enkele zin om te gaan gokken op een ander bit. Er zijn zoveel varianten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 09:29

Paard is uiteraard gezond/fit en onlangs naar tandarts geweest.

Met een bitfitter heb helaas tot op heden weinig goede ervaringen, maar misschien hebben jullie tips voor een kundig persoon die in Brabant komt?

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:10

Wij hebben de bustrens flexisoft, ik dacht ook dat het te dik zou zijn maar hij loopt er fijn op. Bij dochorse kan je hem geloof ik testen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 19:02

Morgen komt er een bitfitter, ze had toevallig een plekje.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:39

En PS van Lot. Heb jij inmiddels voor de Innosense gekozen?