Op zoek naar juiste peesbeschermer, ideeen gevraagd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_rosalinda_1

Op zoek naar juiste peesbeschermer, ideeen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 16:14

Hallo allemaal,

Zins een paar maandjes heb ik een nieuw paard, uiteraard enorm blij mee.

Ik zag slijtage op 3 plekken in mijn BR peesbeschemers, vond dit vreemd naar verder onderzoek zag ik ook op mijn paard zijn been op de zelfde hoogte (rondom kogel) als in de peesbeschermer dat zijn huid irritatie plekjes vertoont, kaal en schilferig.

Zie ook bijgevoegde foto. (en dan vooral de 2 plekken links en rechts op dezelfde hoogte in de peeskap)

Wel duidelijk dat deze peesbeschermer niet de juiste pasvorm hebben voor mijn paard, aangezien hij ze echt nodig heeft (door aantikken en onstaan schieffel) en ik niet heel de winkel wil leeg kopen voor ik de juiste passende peeskap heb gevonden bij jullie de vraag, is er iemand mee bekend en hoe hebben jullie dit opgelost?

Heeft er iemand ideeen over welke peesbeschermer een betere pasvorm heeft voor mijn paard?

Hoor graag jullie ideeen.

Dankjewel alvast.

Afbeelding

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:03

Kijk eens op de website van Harry's Horse, onder het kopje Beenbeschermers, daar staan de Pijpkousen Air Mesh 33200005. Altijd peesbeschermers gebruikt, maar mn paard vond ze niet fijn. Gebruik nu al een poosje deze pijpkousen, zijn superflexibel en vormen perfect om het been, blijven echt prima zitten zonder draaien, heel luchtig en de binnenzijde geeft genoeg bescherming op de plekken waar jouw slijtage zit. Zeker als je paard schieffels heeft is het veel fijner als het materiaal flexibeler is, peesbeschermers lijken wel te stug als je zulke slijtplekken en irritatie krijgt. Eigenlijk moet je ze eens in het echt voelen, het beschermende gedeelte is gemaakt van heel soepel materiaal, soort rubber, maar sterk genoeg tegen klappen. Prijs is ongeveer € 45 per paar.