Tip gezocht voor goede beenbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Colinda20

Tip gezocht voor goede beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 13:49

Ik ben voor mijn haflinger dame opzoek naar de juiste tip kwa beenbeschermers :D

Waar ze aan moeten voldoen:
- moeten sterk zijn
- geschikt zijn voor paarden die strijken
- goede steun geven aan de kogels
- liefst ook verkrijgbaar in donker grijs/antracite maar gewoon zwart mag ook *\o/*

Wat heb ik al geprobeerd:
- divoza beschermers ( wel goed maar niet genoeg steun bij de kogel achter)
- hkm gewone peesbeschermers zitten niet prettig
- br de strijklappen zitten niet prettig
- dit geld ook voor de normale strijklappen van Felix Buhler

Wie heeft voor mij de juiste tip :D :+

noukie12

Re: Tip gezocht voor goede beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:01

wat is je budget??
Ik heb Veredus en vind ze top. Maar de prijs is ook aan de top :o :$ :oo

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 14:03

noukie12 schreef:
wat is je budget??
Ik heb Veredus en vind ze top. Maar de prijs is ook aan de top :o :$ :oo

Ze mogen wel wat kosten maar boven de €200 voor een set wordt me iets te gek :o

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:10

Ik vind de snug boots van Le Mieux heel fijn. Zijn ademend dus geen vergroot risico op blessures en geven voldoende bescherming tegen aantikken.

Steun geven aan de kogels van je paard doet echter geen enkele beschermer. Bij een paard van 400/500 kilo gewicht gaat geen enkele vorm van stof steun geven dat daadwerkelijk iets bijdraagt.

Afbeelding

In dit topic kun je veel informatie vinden, onder andere over de snug boots

[HAR] De ultieme peesbeschermers?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:55

De snug boots zijn fijn maar ik denk voor een haflinger niet de juiste pasvorm. Deze zijn meer lang en smal.

Veredus misschien tweedehands wat kijken? Zijn wel echt hele fijne beschermers waar je lang mee kan doen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:55

Ik vind ook de snugboots super fijn!

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 12:09

De snug boots zien er idd interssant uit maar wat is dan het verschil tussen de normale en de pro?
En zou het verschil maken of je de achterbeen beschermers evt zou nemen voor de voorbenen kwa maar?

De verdus zien er ook interesant uit maar welke zouden jullie dan aanraden?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:11

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:03

Mijn belangrijkste eis voor alle beschermers is dat deze ademend zijn. Dit kan écht het verschil maken tussen wel of geen peesblessure. Is al veel onderzoek naar gedaan. De Eskadrons zouden daardoor voor mij afvallen.

Verschil met snug boots: de normale zijn de oude versie. Die zijn enkel nog tweedehands te krijgen. De Pro is het nieuwere model.

De achterbeschermers, dus de ‘hind’ zijn breder, dus waarschijnlijk beter geschikt voor jouw haflinger. Het kan inderdaad dat ze wat smal zijn wat Capriootje zegt. Ik hoorde laatst dat er nog geen maattabel is van de Hind, dus je kunt altijd in het topic wat ik genoemd heb de maten opvragen van de Hind M en L. Dan weet je of het past.

Veredus zijn enkel die met leren binnenkant interessant, die schijnen beter te luchten dan neopreen, maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Capriootje volgens mij wel!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:16

Van Veredus heb ik zelf de carbon gel vento ook omdat deze wel lucht circulatie heeft. In vergelijking met de (goedkopere) olympus vond ik dit wel een groot verschil. Ik heb het getest door allebei de benen een andere beschermer om te doen en na het rijden te voelen. Die met leren voering zijn ook heel fijn, ik heb een paard met gevoelige huid dus heb deze ook langere tijd gebruikt en bleven de benen ook mooi koel onder.

Voor longe en dressuur werk heb ik zelf de Lemieux mesh boots, simpele pijpenkousen met fijne voering en prima pasvorm. Dus het ligt er ook aan wat je met de beschermers wilt doen. Voor normaal werk zou ik zelf niet zo snel een harde schaal pakken als je paard niet extreem aantikt of strijkt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:22

DenieesB schreef:
Mijn belangrijkste eis voor alle beschermers is dat deze ademend zijn. Dit kan écht het verschil maken tussen wel of geen peesblessure. Is al veel onderzoek naar gedaan. De Eskadrons zouden daardoor voor mij afvallen.

Verschil met snug boots: de normale zijn de oude versie. Die zijn enkel nog tweedehands te krijgen. De Pro is het nieuwere model.

De achterbeschermers, dus de ‘hind’ zijn breder, dus waarschijnlijk beter geschikt voor jouw haflinger. Het kan inderdaad dat ze wat smal zijn wat Capriootje zegt. Ik hoorde laatst dat er nog geen maattabel is van de Hind, dus je kunt altijd in het topic wat ik genoemd heb de maten opvragen van de Hind M en L. Dan weet je of het past.

Veredus zijn enkel die met leren binnenkant interessant, die schijnen beter te luchten dan neopreen, maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Capriootje volgens mij wel!

Welke zijn dan wel ademend? En wie heeft waarnaar onderzoek gedaan?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:42

DenieesB schreef:

Is dit dan niks? Ademender kan je het niet krijgen toch?
Zie deze vaak voorbij komen maar heb ze zelf nooit gekocht omdat ik ze niet zo mooi vind.

Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:06

leeneliefje schreef:
DenieesB schreef:

Zie deze vaak voorbij komen maar heb ze zelf nooit gekocht omdat ik ze niet zo mooi vind.

[ Afbeelding ]

Klopt mooi zijn ze ook niet maar wel functioneel bij mij thuis in modderige bak ze blijven niet nat en ja ademen doen ze prima wel vind ik ze ruim vallen qua maat ( paard met normaal full peesjes deze hadden wel cob gekund) maar niet te groot alleen klitteband wat lang

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 15:52

Zag net bij de hypostore dat de snug boots pro vervangen worden voor een nieuw product namelijk de snug boots ultra mesh. Kent iemand deze al?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:54

leeneliefje schreef:
DenieesB schreef:

[ Afbeelding ]

Dit lijkt me het enige wat "ademt" de rest van de Ademende claims geloof ik niet zo.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:55

leeneliefje schreef:
DenieesB schreef:

[ Afbeelding ]

Ik vind bij deze een nadeel dat ze rubber zijn. Gaat zand tussen zitten en schuren naar mijn idee? Ervaringen die dit tegenspreken?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:56

Bij leer gaat er ook zand tussen zitten. Bij wol ook. Dat heeft toch niet te maken met het feit dat ze van rubber zijn?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:04

Niet het materiaal maar wel de grotere gaten waar zand makkelijker tussen komt denk ik. Ik durf het iig niet te proberen met gevoelige huid.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:08

Het gaat er wel ook makkelijker weer tussenuit..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:42

Capriootje schreef:
Niet het materiaal maar wel de grotere gaten waar zand makkelijker tussen komt denk ik. Ik durf het iig niet te proberen met gevoelige huid.

Ik snap je punt. Ik denk dat het er ook wel weer makkelijk tussenuit floept als het droog is. Maar met nat?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:45

Heb je al aan lederen gedacht? Ik dacht altijd dat die inderdaad soepel zijn en weinig steun geven, maar kwam erachter dat juist omdat ze zich op den duur naar het paard vormen deze goed zitten. Pluspunt is dat ze vaak ook nog ontzettend mooi zijn.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:11

Laurievc schreef:
DenieesB schreef:

[ Afbeelding ]

Ik vind bij deze een nadeel dat ze rubber zijn. Gaat zand tussen zitten en schuren naar mijn idee? Ervaringen die dit tegenspreken?[/quote]

Ik heb 2 setjes beschermers van deze, en heb ze ondertussen op heel wat paarden (20+) gehad waarvan ik bij slechts 1 paard een wondje heb gehad door de beschermers, ook nog in de zomer. Dit heb ik even laten helen en is daarna ook nooit meer een probleem gehad. Ik zie zelf bijvoorbeeld ook nooit de haren raar zitten door de beschermers Ik vind het dus wel echt aanraders... en qua looks, ja... ik gebruik ze alleen voor thuis. :P