Singel met of zonder buikflap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xtessax83

Singel met of zonder buikflap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 23:01

Na zo'n uurtje speuren en nog steeds antwoord loos stel ik hem toch maar :')
Ik heb een springzadel aangeschaft maar nu is de vraag welke singel? En daarnaast nog wel of geen buikflap.

Uitgemeten kom ik op 110 cm uit voor de singel maar dit is volgensmij bijna de kleinste singel (als je op vzh singels zoekt) dus ik ga toch nog even na meten. Ik heb een oude singel van 130 gepast vandaag en dat was toch echt te ruim kon er zo 1 hand tussen steken :+

En verder moet je nog specifiek rekening houden de maat als je er een met flap neemt? (Zodat hij 100% in het midden zit of is dit altijd?) :')

Paard heeft geen ijzers of kalkoenen maar ik twijfel met name om de foto hieronder zo springt ze namelijk
Afbeelding

Wanneer de sprong wat hoger wordt zie ik dit pas gebeuren en dus enkel door foto's en filmpjes viel mij dit op.

f4bjheu

Re: Singel met of zonder buikflap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:35

Heb je lange singelstoten die onder het zadel uitkomen? Dan kan je ook kijken naar eventing singels. Verder heb ik niet het idee dat een merk nu super mega veel uit maakt (althans, tussen decathlon en prestige eerlijk gezegd nog geen wezenlijk verschil gemerkt).

Qua buikflap; heb ik altijd wel maar komt ook door kalkoenen en crossen. Denk dat het qua prijs niet echt uit maakt maar je hebt toch altijd even die bescherming. Bij springen kan je de gekste situaties tegen komen. Volgensmij zijn die flappen idd wel voornamelijk voor stiften/ijzers

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 23:40

Zadel heeft korte singelstoten die onder het blad vallen. Ik zal maar af en toe springen en wellicht 1 wedstrijdje starten dus een singel van +€60 zal het niet worden.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 09:57

Iemand nog?

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:01

nadeel van buikflap in deze natte periode is dat er zand tussen gaat en dat dat bets lastig schoon te krijgen is Als je tenminste last heb van modderige buitenbak

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:14

Zonder ijzers en kalkoenen zou ik voor een normale singel gaan.
Blote voeten geven geen schade.
Een goede singel met flap is ook vrij prijzig voor zo weinig gebruik.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 10:47

smurffie schreef:
Zonder ijzers en kalkoenen zou ik voor een normale singel gaan.
Blote voeten geven geen schade.
Een goede singel met flap is ook vrij prijzig voor zo weinig gebruik.

Ik kan er 1 overnemen voor 25 euro dus dat is de moeite wel aangezien dat ongeveer net zo duur is als een nieuwe zonder flap.

Het gaat mij erom dat het veilig is voor mijn paard :j

Onze bak is soms wat modderig inderdaad enkel in de wintermaanden maar dan zal er niet gesprongen worden. En even de tuinslang erop is geen probleem.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:18

Zoals al gezegd is, zonder ijzers en/of kalkoenen heeft een buikflap geen nut. Maar als jij het idee fijn vind vooral doen.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 12:34

Lara_Silver schreef:
Zoals al gezegd is, zonder ijzers en/of kalkoenen heeft een buikflap geen nut. Maar als jij het idee fijn vind vooral doen.

Ik hoef hem niet om te hebben gelukkig _O-

Het maakt mij namelijk niks uit welke singel. Beide komen op dezelfde kosten uit.