springzadel rond paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerPepsi

springzadel rond paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 18:16

Welk springzadel hebben jullie voor wat rondere paarden?
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een enorm lieve, gouden tinker merrie.
Ik heb pas een dressuurzadel op maat laten aanmeten omdat dit onze voornaamste tak van sport is en bij onwetendheid dat mijn stinkie toch stiekem wel heel veel plezier heeft in het springen.
Aangezien ik dat ook geen straf vind maken we nu zo een a twee keer per week voor de afwisseling lekker wat sprongetjes.
Ik merk echter dat ik dit met mijn dressuurzadel niet prettig vind en geld om een nieuwe springzadel nu op maat te laten maken is er niet. Vandaar mijn vraag, zijn er mensen die enig idee hebben welke merken springzadels verkopen voor wat rondere, kortere paarden? :). Het betreft in mijn geval een sportgefokt type tinker van 1.54.

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar de maten van mijn dressuurzadel betreffen boom 31,5 - 18 inch - en een kort kussen.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:29

Onze dochter heeft een Ideal Crown Impala op onze brede, korte Fell pony liggen.
Zou je evt tweedehands naar kunnen kijken.
Laatst bijgewerkt door Nienkje_H op 10-01-21 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Re: springzadel rond paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:32

Op onze rondgeribte Gelderse en onze Haflinger x paard kruising ligt een Crown/Deal met wijde boom en 18 inch.
Vind het wel opvallend dat je zo'n smalle boom hebt in je zadel, heb je een foto van je Tink?

TinkerPepsi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 18:42

@nienke dankjewel!
@olympia ze is inderdaad niet enorm breed :) maar wel rond.

Afbeelding
Afbeelding

Aans321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:12

Olympia96 schreef:
Op onze rondgeribte Gelderse en onze Haflinger x paard kruising ligt een Crown/Deal met wijde boom en 18 inch.
Vind het wel opvallend dat je zo'n smalle boom hebt in je zadel, heb je een foto van je Tink?

Als Tinkerpepsi aangeeft dat ze het zadel heeft laten aanmeten door een zadelpasser, zal deze gecertificeerde persoon prima weten wat hij/zij doet. Ik denk niet dat wij dan aan de hand van een foto moeten gaan oordelen of de zadelpasser zijn/haar werk goed heeft gedaan.

Nietsmar

Re: springzadel rond paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:31

Ook hier een ideal op een ronde haflinger :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:09

Aans321 schreef:
Olympia96 schreef:

Als Tinkerpepsi aangeeft dat ze het zadel heeft laten aanmeten door een zadelpasser, zal deze gecertificeerde persoon prima weten wat hij/zij doet. Ik denk niet dat wij dan aan de hand van een foto moeten gaan oordelen of de zadelpasser zijn/haar werk goed heeft gedaan.

Sinds wanneer is vragen stellen verboden? Er is veel kaf en koren, dus kritisch zijn is een must.
Ik vraag het uit nieuwsgierigheid, want het leek mij op het eerste gezicht bijzonder (edit: de combi rond en smalle schoft).

Mooi paard TS.