Ik ben opzoek naar mensen die net als ik moeite hebben het kantelen van de bekken waardoor de bovenbenen geklemd worden. Ik heb rij normaal gesproken met de Prestige Optimax 17 inch, maar ik merk dat ik in dit zadel niet fijn kan zitten. Mijn paard is altijd door dezelfde amazone gereden, en zij reed veel op haar zit. Ik rij mijn paard sinds een jaar en ik merk dat ik hem blokkeer tijdens het rijden. Hij wordt hierdoor gespannen en ik ook.
Nu rijd ik sinds 2 maanden met een prestige springzadel omdat mijn huidige dressuurzadel niet helemaal goed lag. Ik merk dat ik hierin veel beter zit. Ik kan nu wel ontspannen doorzitten, zonder mijn paard te blokkeren in de bewegingen.
Zijn er andere mensen die dit ook hebben/hebben gehad en een dressuurzadel hebben gevonden waarin de bovenbenen vrijer liggen? Degene die mij les geeft heeft sinds kort een Hulsebos zadel en die zegt dat haar bovenbenen een stuk vrijer liggen.
Graag hoor ik ervaringen/advies van jullie!
Ik heb eventueel filmpjes van het rijden, daar kan je goed zien dat ik mezelf en het paard blokkeer. Ik ga hiervoor ook 1x in de 2 weken naar een fysio met een flexchair.
Alvast bedankt!