Wat voor bitje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VRoetgering

Wat voor bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 19:57

Hi iedereen,
ik heb jullie hulp nodig, ik heb nu bijna 2 jaar mijn pony. 13 jarige New Forest, eerder hoog gesprongen dressuur basis was slecht is nu stukken verbeterd. Maar toch heeft hij altijd een soort druk in zijn mond, ik heb dit met verschillende instructrices proberen te verminderen wat zeker gelukt is maar er komt zoveel inspanning bij kijken. Nu ben ik van mening dat ik liever een ander bitje wil proberen dan teveel met mijn hand bezig ben. dus iemand een goed voorstel? ik rij nu trouwens met een dubbelgebroken watertrens.

Lucy_121

Re: Wat voor bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:16

Wat bedoel je precies met een soort druk in de mond? Is hij dan zwaar op je hand of juist onrustig met het bit waardoor je geen (goede) aanleuning hebt?

VRoetgering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 20:21

Lucy_121 schreef:
Wat bedoel je precies met een soort druk in de mond? Is hij dan zwaar op je hand of juist onrustig met het bit waardoor je geen (goede) aanleuning hebt?

Erg zwaar.

Minoes

Re: Wat voor bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:33

Mijn ervaring is dat de meeste paarden in een bustrens of D-trens eerder gaan hangen dan in een watertrens. Je zou dus een simpel dubbelgebroken watertrens kunnen proberen. De meeste bitten zijn vaak ook erg dik, veel pony's en paarden hebben daarvoor niet genoeg ruimte in de mond.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 01:27

Minoes schreef:
Mijn ervaring is dat de meeste paarden in een bustrens of D-trens eerder gaan hangen dan in een watertrens. Je zou dus een simpel dubbelgebroken watertrens kunnen proberen. De meeste bitten zijn vaak ook erg dik, veel pony's en paarden hebben daarvoor niet genoeg ruimte in de mond.

Ze gebruikt nu een dubbelgebroken watertrens.

Ik gebruik een dubbelgebroken bustrens. Heb ook een ongebroken trens van Fager. Daar werd mijn merrie wel zwaar op de hand van. Toen weer terug naar de dubbelgebroken bustrens en daar loopt ze nu fijn op. Zit je probleem niet in de impuls vanuit achter goed naar voren rijden?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:02

MISTRAL94 schreef:
Minoes schreef:

Ze gebruikt nu een dubbelgebroken watertrens.

Ik gebruik een dubbelgebroken bustrens. Heb ook een ongebroken trens van Fager. Daar werd mijn merrie wel zwaar op de hand van. Toen weer terug naar de dubbelgebroken bustrens en daar loopt ze nu fijn op. Zit je probleem niet in de impuls vanuit achter goed naar voren rijden?

:') overheen gelezen denk ik...
Het kan inderdaad ook komem door te weinig impuls.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:31

Minoes schreef:
:') overheen gelezen denk ik...
Het kan inderdaad ook komem door te weinig impuls.

Ik heb ook nog een keer terug gelezen toen ik je berichtje las, dat ik dacht van huh :+ :')