Winteczadels voor tinker met korte rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mila2000

Winteczadels voor tinker met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 08:40

Hoi iedereen! Ik heb een vraagje, ik ben nu al een tijdje opzoek naar een zadel voor mijn tinkie :9 Voorkeur gaat naar een wintec, wat voor wintec is geschikt voor een korte rug en aardig brede pony? :) Oja ik ben op zoek naar een dressuurzadel

hagelslag

Re: Winteczadels voor tinker met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 08:47

Kijk dan eerder naar massimo of thorowgood of busse ofzo.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:07

Ik heb 2 Tinkers en op beide ligt een anders soort wintec. Ze passen elkaars zadel niet.
Zoeken zadelmaker met wintec zadels en laat die het bekijken

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:14

Als je tinker heel breed is zou ik kijken naar de wintec wide of thorowgood cob zadels. Persoonlijk vind ik thorowgood fijner want die zijn beter aan te passen

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:25

xLiez schreef:
Als je tinker heel breed is zou ik kijken naar de wintec wide of thorowgood cob zadels. Persoonlijk vind ik thorowgood fijner want die zijn beter aan te passen

Hoe dan? Ze hebben beide verwisselbaar kopijzer en de nieuwe generatie Wintec kan zelfs met cair supergoed aangepast oa door shims, dus dat is echt onzin. Ze hebben wel allemaal een andere pasvorm dus het heeft zeker zin om beide merken te passen.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:57

Ik snap je vraag TS, maar niemand kan dit voor je beantwoorden. Ik zal eerst contact opzoeken met een zadelpasser als ik jou was, passen is weten :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:13

Ik zou inderdaad een zadelpasser laten komen. Je kan het zelf nooit zo goed zien of t goed ligt zoals zij dat kunnen.

Ik heb voor mijn fjord met een korte rug trouwens een arena zadel. Dit is de nieuwe, leren lijn van Wintec. Erg fijn zadel wel!

Mila2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 02:21

Renee_S schreef:
Ik zou inderdaad een zadelpasser laten komen. Je kan het zelf nooit zo goed zien of t goed ligt zoals zij dat kunnen.

Ik heb voor mijn fjord met een korte rug trouwens een arena zadel. Dit is de nieuwe, leren lijn van Wintec. Erg fijn zadel wel!

Jaa zadelpasser komt sowieso :P

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:33

dianaw33 schreef:
xLiez schreef:

Hoe dan? Ze hebben beide verwisselbaar kopijzer en de nieuwe generatie Wintec kan zelfs met cair supergoed aangepast oa door shims, dus dat is echt onzin. Ze hebben wel allemaal een andere pasvorm dus het heeft zeker zin om beide merken te passen.

Wolvulling is veel beter pas te maken dan Cair. Of je moet voor wow gaan waarbij de luchtkussens aan te passen zijn, maar das nogal een budget.