Stapmolendeken met voering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Devic

Stapmolendeken met voering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 23:51

In de zoekfunctie kwam ik uit op berichten uit 2013 dus ik hoop dat er wat meer ervaringsdeskundigen zijn inmiddels ;)

Ze geven de komen de tijd weer flink regen af en vandaag moest ik toch bekennen dat onze bak meer weg heeft van een zwembad :( De longeercirkel ligt nog wel prima. Aangezien ik niet iedere dag naar de binnenbak kan, wordt het dus wat meer longeren.

Om een nat pak voor m’n schatje van suiker te voorkomen wilde ik nu een stapmolen deken voor hem kopen. Alleen zie ik ze alleen met vullingen van 200 gram of peperduur. QHP krijgt een 0 gram, maar die is nog niet beschikbaar. Harry’s Horse heeft er 1 gehad maar die zie ik niet meer in de juiste maat. Ik heb nu de Amigo Walker besteld met 100 gram vulling maar ik vraag me nu toch af of dit niet te warm gaat worden met longeren?

Blackberry28

Re: Stapmolendeken met voering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:54

Ik heb er 1 van Pagony al jaren die ook 100 gram is en die van mij zweet hier eigenlijk niet onder. Is wel geschoren.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 23:59

Oh nee mijne is niet geschoren. Maar hij staat niet super dik in zijn haar

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:02

Ik maak gewoon mijn uitrijdeken onder de singel vast zelfs in combi met passoa tuig ( heb wel gewoon dekje onder de singel dat dat gat opgevuld is) en dat ligt en werk voor mij prima

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 00:11

Klopt, maar ik laat hem ook wel eens los lopen zonder bijzetten dus dan wordt vast maken al lastiger. Het zou met een dekensingel kunnen natuurlijk, maar als hij dan z’n gekke 5 minuten krijgt vertrouw ik daar niet op. Een stapmolen deken heeft nog buiksingels

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:17

Ik heb gister toch een handige uitvinding gedaan hierop :D
Ik ontdekte in mn opslag een oude waterdichte uitrijdeken in maat XL. Die heb ik dus bij m’n kleine paard met het klittenband om de hals (wat dus normaal voor je zadel sluit) gedaan en dat zat echt verrassend goed!
Viel ietsje korter dan tot zn staart, en tegen het schuiven een dekensingel. Maar verder werkte het top! :+

xx_Irisje

Niets mis met lekker in zn blote kont toch?
Zeker als je zn gekke 5 minuten verwacht. Ze lopen zichzelf zo snel warm en het is alleen maar fijn als ze die warmte gewoon kwijt kunnen.

_coquette_

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 00:23

xx_Irisje schreef:
Niets mis met lekker in zn blote kont toch?
Zeker als je zn gekke 5 minuten verwacht. Ze lopen zichzelf zo snel warm en het is alleen maar fijn als ze die warmte gewoon kwijt kunnen.

Klopt, het gaat me niet zo zeer om de warmte, maar meer dat hij niet zeiknat is als ik hem in de regen moet longeren! Hij krijgt hem dus alleen op als het regent. Ze kunnen bij ons maar 3 á 4 uurtjes in de paddock in de winter dus ik wil echt dat hij daarnaast nog eens z’n benen kan strekken. Door de Corona zijn we niet iedere dag welkom in de binnenbak van de manege verderop en de buitenbak ligt echt beroerd op het moment.

Coquette Thanks!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:44

Covalierro heeft 0 gram dacht ik. RugBe heet het.

Hier lopen de geschoren paarden aan de longe onder de amigo als het echt héél koud is. Anders wordt het wel vrij snel warm denk ik.

Edit: na 5 minuten googlen heb ik er ook een gevonden van equitheme en hkm. Even zoeken naar de juiste maat.

Webding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 08:33

Ik heb een ongevoerd stapmolendeken van decathlon.