Onze bijna 3 jarige hengst sloopt op wonderbaarlijke wijze steeds de voorsluitingen van zijn dekens.. Deze winter zijn we al 4 dekens verder.. Bucas en Amigo beide 2x geprobeerd (verschillen types) De Bucas hield het wat langer vol.. Iemand toevallig de gouden tip??
De echte ouderwetse canvas nieuw zeelanddekens. Nadeel is wel dat ze loodzwaar zijn. Of ergens een ongevoerde canvas kopen en die over je winterdeken heen.
De hele titan lijn eigenlijk. Zowel de stof als de gebruikte sluitingen zijn het meest heavy duty wat ik tot nu toe ben tegen gekomen. Bestel wel een maat kleiner dan normaal. Het zijn nogal soepjurken. En mijn testpanel bestaat echt uit beulen die er samen voorheen echt een deken per week er door heen konden jagen. En dat waren al nooit de standaard 600denier dekens die algemeen verkrijgbaar zijn. Maar dekens van de merken die jij noemt.
Overigens zijn deze dekens daarmee ook beduidend zwaarder als gemiddeld.
Wat bij mij ook hielp: deken vaak genoeg even een uurtje in vrijheid af. Om zichzelf te kunnen krabben en elkaar te kunnen krabben......
dresjoepie
Geplaatst: 24-12-20 13:10
SusanH schreef:
Hengsten dekens. Hebben geen voorsluiting.
Ik weet dat ze bestaan deze waren meestal ook van canvas gemaakt maar kan ze helaas niet vinden voor je!
Als je een beetje handig bent(of een handige deken-reparatie-service) kan je ook zelf de deken als een hengstendeken maken, gewoon stevig dichtnaaienvan voren, eventueel nog een stevig stuk canvast over de gehele borst naaien.
Suzanne F.
Geplaatst: 24-12-20 14:07
SusanH schreef:
Hengsten dekens. Hebben geen voorsluiting.
Hengstendekens inderdaad. Volgens mij maken ze ze hier: