- Inmiddels 4 verschillende bitten geprobeerd, bij alle bitten loopt hij met zijn mond open
- Schuimt niet, erg droge mond bij (bijna) alle bitten
- Doet het zowel met gewoon hoofdstel als een anatomisch hoofdstel
- Is afgelopen maanden twee keer naar de tandarts geweest, beide keren haken verwijderd
- Onder controle bij zadelmaker en osteopaat. Ook altijd op tijd naar de hoefsmid
- Is klinisch en röntgen goedgekeurd (röntgen 2019, klinisch bij aankoop mei 2020)
- Hij doet het bij het indoen van het bit, met druk op de teugel en ook zonder druk
- Zodra hij iets geconcentreerder bezig is wordt het beter en heeft hij de mond geregeld gesloten
- Hij krult soms wat achter het bit op en zet zijn hals wat vast bovenin
- Op buitenrit doet hij het niet
- Ik zie bitloos als laatste optie, maar heb de voorkeur om het op te lossen met bit
Bit bij het proefrijden, schuimde hier iets op.

De trust flexibele stang, kantelde hier zelfs op en vond dit erg ongemakkelijk (zadel past niet, is niet het zadel wat ik heb gekocht)

De twee andere bitten waren beide dubbelgebroken, een met een plat tussenstukje en een met rond tussenstuk van stubben, anatomisch gevormd.
Zijn er meer bokkers die hier ervaring mee hebben bij jonge paarden? Is het een kwestie van bitacceptatie of is er iets wat ik hier aan kan doen? Ik wil op dit moment geen bit meer aanschaffen zonder het eerst te kunnen proberen, omdat ik geen honderden euro's kwijt wil aan bitten terwijl het hier misschien niet aan ligt.