DE achterbeen beschermers gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

DE achterbeen beschermers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:42

Een van onze paarden strijkt extreem erg achter, niet recht op de kogel maar aan binnenachterzijde op het laatste stukje vlak naast zijn spoor.

Zo erg dat hij er echt 2 gaten in heeft gelopen buiten en zijn kogels beurs zijn.

Hij heeft niet de meest rechte beenstand zullen we maar zeggen.
Smid heeft hem al meer geholpen de eerste 3 weken gaat dit goed. echter na langer dan 3 weken op zijn ijzers haalt die zichzelf echt open en als die zich aantikt gaat die op 3 benen verder.

Op advies van de veearts staat hij nu op stal in de stalbandages tot de wonden helemaal dicht zijn. En rij met bandages(echter zelfs met de bandages met dikke lappen eronder was vandaag weer een wondje open na rijden)

Ik ben nu opzoek naar de best ventilerende achterbeschermers die er op de markt zijn. Ze moeten rondom gaan ivm dat strijklappen niet voldoende zijn. Maar het meest belangrijk is dat ze ademend zijn en in maat cob verkrijgbaar.

Iemand tips ?

Advies ijzers er af is geen optie. Paard is nog niet lang onder zadel en rijtechnisch verbeterd hij iedere dag, daar wordt aan gewerkt.

Ik zoek echt advies voor beenbeschermers.

Matheno

Re: DE achterbeen beschermers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:46

Mijn paard strijkt ook enorm achter met als gevolg nare wonden aan 1 been. Hij loopt nu met deze om:

https://www.paardendrogist.nl/stretch-f ... olor-Zwart

Dit is zo'n beetje de enige die ervoor zorgt dat de wond niet opengeschuurd wordt, en het is goed ademend en zacht materiaal

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:57

Ik heb altijd met de hoge normale peesbeschermers gereden die je ook voor de voorbenen hebt. Alleen dan 3 stuks klittenband. Niet luchtig alleen, maar fijne luchtige achterburen beschermers vind ik ook lastig...

Hoewel de normale beschermers nooit erg warm werden bij ons, maar toch

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 19:36

Matheno schreef:
Mijn paard strijkt ook enorm achter met als gevolg nare wonden aan 1 been. Hij loopt nu met deze om:

Dit is zo'n beetje de enige die ervoor zorgt dat de wond niet opengeschuurd wordt, en het is goed ademend en zacht materiaal

Hij had nu vandaag met bandages en lappen aan een kant ze wondje weer open. Ik denk zelf dat het gewoon het korstje is dat los is gegaan, maar het zag er wel vlezig en vies uit dat wondje. Dacht misschien dat mijn bandages niet dik genoeg zijn en dan ben ik bang dat deze ook niet dik genoeg zijn

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:27

Bambino schreef:
Matheno schreef:

Hij had nu vandaag met bandages en lappen aan een kant ze wondje weer open. Ik denk zelf dat het gewoon het korstje is dat los is gegaan, maar het zag er wel vlezig en vies uit dat wondje. Dacht misschien dat mijn bandages niet dik genoeg zijn en dan ben ik bang dat deze ook niet dik genoeg zijn

Die training boots van LeMieux zijn wat steviger. Die heb ik ook liggen, alleen voor nu halen ze het korstje nog open dus persoonlijk moet ik nu juist zacht materiaal gebruiken. Misschien dat het voor jou dan juist wel werkt.