Zadelpasser gezocht, hoe rug paard omschrijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Zadelpasser gezocht, hoe rug paard omschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 23:59

Jeetje, moeilijk om in één zin te omschrijven wat ik nu eigenlijk bedoel :Y)

Ben bezig een 7 jarige new forest zadelmak /in te laten rijden. Nu met een wintec vzh.
Zo in de lente ongeveer, wanneer al wat gestabiliseerd en we een rondje kunnen sturen wil ik graag een zadelpasser langs laten komen voor een goed en passend (dressuur) zadel.
Maar, nu moet je natuurlijk omschrijven voor wat voor paard je een zadel zoekt.
Gezien ik er al wat jaartjes uit ben, en er is zooo veel te koop!
Ook met het oog op verschillende zadelpassers, ze hebben vaak toch allemaal andere merken wat ze meenemen om hopelijk te verkopen.

Dus, kan iemand mij vertellen hoe deze rug te omschrijven? En wat jullie ongeveer denken welke richting van merken etc ik op kan gaan denken, waarna ik zadelpassers kan zoeken?
Hopelijk heb ik mijn vraag wat goed geschreven.

Afbeelding

Afbeelding

Mungbean

Re: Zadelpasser gezocht, hoe rug paard omschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:03

Gewoon de foto‘s doormailen met je vraag.
Kleine waarschuwing, hij staat nu (nog) wat week op de rug. Ik denk echter dat deze pony enorm gaat veranderen in de bovenlijn in het werk. Niet te duur dus :D

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 00:07

Ahhh gaat dat tegenwoordig met foto's doorsturen ja? Handig!
Nou ik was vooral benieuwd naar suggesties, niet alle zadelpassers hebben alle merken natuurlijk.

Ja klopt, hij is nog wat week in de rug. Daarom ben ik erg benieuwd naar suggesties vooral. Wellicht gewoon bij wintec blijven, maar dan dressuur. Blijft lastig altijd, zadels...

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:10

Bij ons komt Anouk Verlouw van Wellsaddle. Persoonlijk erg tevreden over.

Ik heb zelf bij mijn jonge pony gekozen voor een Arena zadel. Dit is de leren variant van wintec. Door het verwisselbare kopijzer zijn die zeer ruim aanpasbaar en hoop ik er lang mee vooruit te kunnen. Verder was het een van de weinige 17,5" zadels welke kort genoeg was om fijn op zijn rug te passen. We zijn er allebei super tevreden mee

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:12

Hij heeft nu nog een ruglijn die voor mij wat richting Duitse merken gaat, maar ik denk dat dit er over een tijd heel anders uitziet. Wellicht iets met lederen boom overwegen, een 2e hands Passier GG bijv. dat zou mijn allereerste wilde gok zijn.
Uiteindelijk moet je gewoon echt zien en voelen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:01

Renee, dank je wel!

Ik heb zelf een New Forest pony van ruim 4. Hij is toe aan zijn 2e zadel. Kan weer met de zoektocht beginnen. Ik heb een jonge paarden programma. Als hij er uit groeit, kun je het zadel inruilen op een weer passend zadel. New Forest is idd wel een uitdaging. Kort en rond...