Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nabster schreef:Ik geef eerlijk toe dat ik AUW dacht toen ik de titel las. Gelukkig is het een zadel.
Ik zou het zelf maken, maar heb je echt hetzelfde leer?
opisop_shop schreef:Je kunt het evt laten stikken ( kostte mij toen €25). Nadeel is dat wanneer het weer los gaat het nog groter gestikt moet worden. Bij mij heeft het ongeveer twee jaar gehouden. Daarna bij de schoenmaker stukje op laten lijmen(€10). Zadel is nu kapot dus geen idee hoelang dat anders gehouden zou hebben.
Edit: oh echt in je zitvlak. Hhmmm geen idee eigenlijk. Vervangen kost iets van €200 denk ik dus ik zou zelf een poging doen.
germie schreef:Dat heet een zweetscheur. Is veelal einde zadel, want je moet de hele zitting vernieuwen wil je het echt weer goed krijgen (dus zonder slijtage aan het leer en zonder scheuren). En dat is vaak duurder dan wat het zadel nog waard zal zijn. Een zitting kost ongeveer 350 euro, betaald voor een kent en masters.
Wat ook prima kan is een leertje er over plakken. Dan zie je het wel als er niemand op zit, maar zit je er op dan zie je het niet en dan kan het zeker nog jaren houden. De waarde van je zadel is gedaald naar nog geen 100 euro, maar dat maakt niet uit als het gewoon past en jij er goed op zit. Voor verkoop is het zadel niets waard dus, maar je kunt er zelf prima op rijden.
nannyrana7 schreef:Weet je zeker dat je het met zitten niet gaat merken als je er wat overheen gaat plakken . Ik voel altijd alle ribbeltjes in mijn zadel dus plakken zou ik idd nog wel proberen maar stikken of er een stukje overheen zetten zit denk niet lekker. Denk dat ik als plakken niet werkt gewoon zou laten zitten en hopen dat het niet groter word en anders een cover erover heen maar ja geen idee wat je ervoor hebt betaald maar zou niet veel voor betalen omdat het aangeeft dat het zadel al echt aan het slijten is . Nou heel veel sterkte ben benieuwd naar het resultaat van het plakken