Welke barebackpad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveHorseJ

Welke barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 20:28

Hey iedereen,

Waarschijnlijk bestaat er al wel een topic over welke barebackpad het beste is, maar ik vind deze niet terug dus open ik er maar een nieuw. Naar mijn gevoel zijn er veel verschillende soorten en veel verschillende prijzen.

Mijn maximale budget ligt rond de €200. Het merk maakt niet echt uit.

De barebackpad moet dienen om eens een stukje mee te gaan wandelen, om een half uurtje mee te rijden ... Momenteel zou ik hem niet gebruiken voor het zware, heel intensieve werk, maar als dat er ook voor gebruikt kan worden, zoveel te beter. Het belangrijkste vind ik dat het paard geen last ondervind en even goed is als een zadel of zelfs beter.

Ik heb al wat rondgekeken en momenteel valt mijn oog op de FRA Dardo, de Ride on Pad Physio barebackpad en Harry's Horse Bare Back Pad. Heeft er iemand ervaring met een van deze of kan je er een andere aanraden?

Alvast bedankt!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:57

Ik heb de Ride on Physio pad. Ben erg tevreden. Geeft voldoende steun en laat de ruggengraat mooi vrij, paard lijkt hem ook prettig te vinden. Ik heb ook de wollen zitting erbij, geeft heel fijn steun, ook als mijn paard weg springt op buitenrit.

Afbeelding

Mizora

Re: Welke barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:37

Ik heb de ride on pad in combinatie met een physiopad, het bestond nog niet als combinatie toen ik het kocht, en het paard liep daar als enige consequent goed onder. Zadels hebben we, na 4 boomzadels en een boomloze zadel in een jaar geprobeerd te hebben maar steeds weer uitgegroeid, opgegeven. Het paard heeft tot zijn dood (koliek) met de rop gelopen en de fysio vond zijn rug altijd super.

rani_timon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:46

Ik heb de barebackpad Jeany van FRA! Super blij mee! :)
Afbeelding

RijeJarig
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:51

Ik heb de BK support in knalroze :# Niet te veel dwang qua wrongen enzo, wat je steeds meer ziet op bbp's. Ik heb júíst een bbp om ongedwongen te kunnen zitten.

Ik ben al jaren heel benieuwd naar de Zoutewelle pad, maar de prijs houdt mij ook al jaren tegen :=

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:27

Hier de Physio nature Ride on pad. Superblij mee!

Afbeelding

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 20:37

Hey,

voor diegene die de ride on physio pad hebben. Gebruiken jullie beide inlages?
Is het de bedoeling dat je er een zadeldoek onderlegt? Ik heb al gezien dat sommige dat wel doen en anderen niet. Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

voor diegene die de jeany van fra hebben. Is het voldoende dik om de ruggengraat niet te belasten?

voor diegene die de BK support hebben. Is het voldoende goed om de ruggengraat van het paard niet te belasten?

Groetjes
Laatst bijgewerkt door LoveHorseJ op 19-12-20 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:42

Hier heel blij met mijn Equestor BBP.
Ik wilde een kussentje, niet te dwingend maar wel zacht en toch stevig. Heeft 'ie allemaal! Afbeelding

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:45

LoveHorseJ schreef:
Hey,

voor diegene die de ride on physio pad hebben. Gebruiken jullie beide inlages?
Is het de bedoeling dat je er een zadeldoek onderlegt? Ik heb al gezien dat sommige dat wel doen en anderen niet. Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

Ja ik gebruik beide inlages. Ik leg er een dekje onder om de pad mee te beschermen, toch wel fijn dat er hierdoor geen viezigheid in kan trekken. Het nadeel van een dekje eronder vind ik dat ik minder goed kan zien of de pad recht ligt.

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 20:48

Hey,

geeft de equestor BBP voldoende steun aan de ruggengraat van het paard?

Groetjes

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:07

je bedoelt of er ruimte is voor de ruggengraat?
De Equestor bbp heeft geen heel tussenkanaal en geen inlagen. Ik zou hem daardoor minder geschikt vinden voor een paard met erg uitstekende ruggengraat.
Voor mij ligt en zit hij prima en paard loopt er top onder. Ik rijd er alleen mee in de bak (hier in de bergen wil je echt een zadel als je echt op pad gaat)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:07

Ik vond dat de Physio pad wat strak en smal werd met beide inlages. Tijd lang beide gebruikt, nu alleen nog de "stevige". Geeft voldoende vrijheid aan de ruggengraat, maar ligt net wat mooier naar mijn idee

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:15

Ik ben dol op mijn BK support, ik gebruik hem momenteel zonder de pad met inlages. Rij er voornamelijk dressuur mee, gemiddeld drie kwartier. Ik zit prettig en pony loopt er fijn onder. Ook gebruikt voor het ruitermak maken van mijn driejarige.
Ik hang er wel mijn gebruikelijke dressuursingel aan, niet de singel die erbij zat.

Voor mij als klein persoon met kleine pony was het fijn dat hij er in een pony maat is. Maar dat is voor jou niet relevant.

Afbeelding

Afbeelding

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 02:07

Ik ben ook aan het oriënteren voor een bpp. Belangrijk is dat de ruggengraat vrij blijft.

Die Physio nature bbp ziet er super uit! Ik heb twee vragen, mogelijk ook interessant voor ts.

Hoe goed blijft die lamsvacht toonbaar met regen/ sneeuw, viezigheid? Mijne zal vaak na een buitenrit nat terug een koude zadelkast in moeten.

Die Ride on physio met lamsvacht combi, hoe zit de bbp zelf, zonder die lamsvacht?

Erg benieuwd!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 03:03

Rij met de Ride On Barefoot, dus zonder inlages, op mijn rondgeribte ruin. Ligt ook aan de bespiering van het paard, ik heb er één met fijne ronde rug.... Ik rij er enkel mee in de bak, half uurtje per keer ongeveer (en dat is maar weinig). Wil niet gedwongen zitten verder, vind de 'vrijheid' erg fijn. Wil ik fanatieker rijden of buiten, dan lekker met mijn Trekker True Talent. Ik zou overigens nu de Physio versie kopen, maar die was er destijds niet.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 08:49

Afbeelding

Ik heb ook een brockamp BBP, en ben er echt fan van. Heb deze gekocht bij Lovelance, en sindsdien weinig met de andere 2 BBP gereden die hier liggen (1 van Krämer en van FRA).

Hoe gek of wild de jonkys ook doen net de Brockamp blijf ik zitten.

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 13:25

Hey iedereen, alvast super hard bedankt voor de reacties. Nu ben ik toch al een stap dichter gekomen bij het kiezen.

Ik had nog een vraagje. Is er een verschil tussen de FRA dardo bbp, de brockamp bbp en de ride on physio pad? Zoja, wat?

Groetjes

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:52

Ik heb een Barefoot Physio support pad en een Zoutewelle voor mijn 2 haflingers.
Beide vind ik ze erg fijn. Nu rijd ik zelf eigenlijk altijd met de Zoutewelle en mijn bijrijdster met de barefoot.

Laatst kwam er iemand bij mij langs om ze beide uit te proberen. Zij vond uiteindelijk de barefoot fijner omdat deze smaller zat. Nu heb ik ook wel een brede haflinger haha.
Zoutewelle:
Afbeelding
Barefoot:
Afbeelding

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:29

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:36

Ik heb deze van Barefoot, de oudere versie van de ride on nature. V
Ik vind hem echt heel fijn! En hij is diervriendelijk gemaakt, wat ik ook fijn vind.

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:42

LoveHorseJ schreef:
Hey iedereen, alvast super hard bedankt voor de reacties. Nu ben ik toch al een stap dichter gekomen bij het kiezen.

Ik had nog een vraagje. Is er een verschil tussen de FRA dardo bbp, de brockamp bbp en de ride on physio pad? Zoja, wat?

Groetjes

Het grootste verschil tussen de BK support (bk= brockamp) en de andere twee vind ik dat de BK support de vorm heeft van een dressuurzadel terwijl ik de andere twee de vorm vind hebben van een veelzijdigheid.
In de support vind ik het makkelijker om netjes te zitten en ondervind ik ook wat grip. Terwijl de ride on van een vriendin mij meer uitlokt om in elkaar te zakken en passief te gaan zitten. Dan zit ik liever helemaal zonder zadel.
Aan de andere kant zal het persoonlijke voorkeur zijn want zij is wel heel tevreden met die pad.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:07

rani_timon schreef:
Ik heb de barebackpad Jeany van FRA! Super blij mee! :)
[ [url=m/5qtNWe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe dik is deze? En hoe voelt het drukverlagende materiaal?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:26

Afbeelding

Ik had voor mijn haflinger ook de Barefoot Pysio Support. Hele fijne barebackpad! Je moet wel houden van een opgesloten zit, niet iedereen vindt dit prettig. Ik vond het juist wel prettig, zeker wanneer er een blije sprong of een sprintje uitkwam