Singel voor singel groeve ver naar achteren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Singel voor singel groeve ver naar achteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 14:33

Hey allemaal , ik ben opzoek naar een singel voor een paard met een ver na achteren liggende singel groeve. Hierdoor word alles zeg maar iets naar achtere getrokken dus niet na voren zoals je vaak bij buikige paarden ziet maar echt naar achteren.

Ik had de QHP slim singel gezien maar die is niet meer leverbaar in de maat die ik moet hebben, wacht er al 3,5 weken op :-(

Alle tips kwa singels welkom

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:40

Of leg jij je zadel eigenlijk te ver naar voren en "wringt" het paard de boel naar de plek waar het eigenlijk hoort te liggen?

Test: wat gebeurt er als je losjes aansingelt en gaat stappen?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 14:52

ikke schreef:
Of leg jij je zadel eigenlijk te ver naar voren en "wringt" het paard de boel naar de plek waar het eigenlijk hoort te liggen?

Nee allemaal al bekeken ook door inmiddels 3 zadelmakers en 2 nieuwe zadels verder.

Het zal wat hij nu heeft past verder goed, paard is 4 jaar, maar heeft de singel groeve gewoon echt verder naar achteren waardoor de hele boek naar achteren gedrukt word. Het komt niet voorbij de 18’de rib maar idealiter zou hij iets meer na voren mogen blijven liggen.

Alles schuift dus niet alleen het dekje. Dus een andere singel werd geadviseerd maar de QHP is dus momenteel niet leverbaar en die was speciaal voor paarden met de zogenoemde atletische bouw.

Zet er even een foto bij dan zie je duidelijk waar zijn singel automatisch heen trekt. Niet de beste foto maar is even voor het idee.

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:08

Ja, en wat is daar mis mee? Daar hoort het zadel te liggen.
Die cm dat het eventueel naar voren zou mogen is niet iets om je druk over te maken.

Door de keilkussens steekt het zadel wat ver naar achteren maar dat ligt aan de constructie van het zadel, niet aan de positie.

Dit ziet er zo te zien goed uit; wat is je punt?

sorbetje

Re: Singel voor singel groeve ver naar achteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:19

Ik heb voor een paard met soortgelijk probleem en groeve mattes athletico gehad nooit meer schuivend zadel naar achter gehad!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 18:58

ikke schreef:
Die cm dat het eventueel naar voren zou mogen is niet iets om je druk over te maken.

Door de keilkussens steekt het zadel wat ver naar achteren maar dat ligt aan de constructie van het zadel, niet aan de positie.

Ok! Kennelijk heb ik dus geen punt als ik jouw verhaal lees?! :-)

Dan is het mijn gevoel wat denkt dat het stoort!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 18:59

sorbetje schreef:
Ik heb voor een paard met soortgelijk probleem en groeve mattes athletico gehad nooit meer schuivend zadel naar achter gehad!

Ja de mattes Athletico had ik ook gezien maar erg prijzig ....... de QHP is hetzelfde Principe alleen dus niet leverbaar. Vroeg me af of er nog meer merken waren die dit soort singels hadden?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:01

Positie is zo toch juist precies hoe je het wilt hebben? Ik wou dat mijn singels daar bleven liggen :+

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 19:11

:-) ik heb me dus druk gemaakt om niks......

Mijn 2 andere hafs daar trekt alles richting de ellebogen dus het contrast is wellicht ook erg groot.....dat zal mij ongetwijfeld ook aan het twijfelen brengen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:17

Heb je een zadel waarbij de positie van de singelstoten veranderd kan worden? Hierbij zou je iets kunnen spelen.
Ansich vind ik de positie zo nog niet heel verkeerd.
Maar als het hele boeltje gaat schuiven is natuurlijk niet de bedoeling.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 19:20

siskeh schreef:
Heb je een zadel waarbij de positie van de singelstoten veranderd kan worden? Hierbij zou je iets kunnen spelen.
Ansich vind ik de positie zo nog niet heel verkeerd.
Maar als het hele boeltje gaat schuiven is natuurlijk niet de bedoeling.

Ja er zit een verstelbaar u singelsysteem op dus daar kan ik inderdaad nog iets mee spelen. Zadelmaker kont binnenkort ook weer ter controle als hij voor mijn andere haf het nieuwe zadel komt brengen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:23

Woody2015 schreef:
ikke schreef:

Ok! Kennelijk heb ik dus geen punt als ik jouw verhaal lees?! :-)

Dan is het mijn gevoel wat denkt dat het stoort!

Daar lijkt het sterk op.

Maar houdt wel in je achterhoofd dat dat vanachter een PC nooit met 100% zekerheid is vast te stellen.
Dan moet je gaan voelen; naar schouderbladen, laatste ribben, ruimtes tussen zadel en paard, enz.

Maar als iemand je gaat vertellen dat het zadel 10cm naar voren moet, kun je die opmerking gevoegelijk bij het oud vuil zetten. Daar hoort het in ieder geval niet te liggen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:28

Woody2015 schreef:
ikke schreef:

Nee allemaal al bekeken ook door inmiddels 3 zadelmakers en 2 nieuwe zadels verder.

Het zal wat hij nu heeft past verder goed, paard is 4 jaar, maar heeft de singel groeve gewoon echt verder naar achteren waardoor de hele boek naar achteren gedrukt word. Het komt niet voorbij de 18’de rib maar idealiter zou hij iets meer na voren mogen blijven liggen.

Alles schuift dus niet alleen het dekje. Dus een andere singel werd geadviseerd maar de QHP is dus momenteel niet leverbaar en die was speciaal voor paarden met de zogenoemde atletische bouw.

Zet er even een foto bij dan zie je duidelijk waar zijn singel automatisch heen trekt. Niet de beste foto maar is even voor het idee.

[ [url=m/2nokYp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zeggen die zadelmakers over de positie van de singel.?

Ik moet zeggen dat ik de plek van het zadel prima vind ogen. Verder naar voren en hij komt op de schouders en schoft te liggen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 19:32

Mijn zadelmaker zei vanochtend aan de hand van de foto’s ook dat de plek van het zadel niet slecht lijkt en ik me daar voor nu geen zorgen over moet maken. Wel geeft hij ook aan dat Logan zijn singel groeve ook gewoon ver na achteren ligt. Binnenkort komt hij kijken als we gereden hebben en gaat hij voelen. Pony loopt verder erg goed en lekker los dus hem stoort het niet. Mijzelf is het denk ik ook niet direct het zadel maar dat ik de singelplek ver na achteren vind en dat ken ik zo zelf niet. :-)

Vind het echt fijn dat zoveel mensen mee kijken met me hier en hun idee erover uiten, maakt dat ik er ook iets anders na kan kijken!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:41

Zadel en singel lijkt prima te liggen. Als het zadel achter naar achter schuift, kunnen de singelstoten misschien wat meer naar achter doorgelust of geplaatst worden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:54

Jouw paard heeft geen singelgroeve eigenlijk. Er zijn mensen die hier van dromen. Mijn nieuwe paard heeft het ook niet, ik heb een rechte singel. Verder ligt het zadel in balans, dus dat schuift nergens heen. Ik singel ook nooit strak aan, nergens voor nodig.