Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Of leg jij je zadel eigenlijk te ver naar voren en "wringt" het paard de boel naar de plek waar het eigenlijk hoort te liggen?
Test: wat gebeurt er als je losjes aansingelt en gaat stappen?
ikke schreef:Ja, en wat is daar mis mee? Daar hoort het zadel te liggen.
Die cm dat het eventueel naar voren zou mogen is niet iets om je druk over te maken.
Door de keilkussens steekt het zadel wat ver naar achteren maar dat ligt aan de constructie van het zadel, niet aan de positie.
Dit ziet er zo te zien goed uit; wat is je punt?
sorbetje schreef:Ik heb voor een paard met soortgelijk probleem en groeve mattes athletico gehad nooit meer schuivend zadel naar achter gehad!
siskeh schreef:Heb je een zadel waarbij de positie van de singelstoten veranderd kan worden? Hierbij zou je iets kunnen spelen.
Ansich vind ik de positie zo nog niet heel verkeerd.
Maar als het hele boeltje gaat schuiven is natuurlijk niet de bedoeling.
Woody2015 schreef:ikke schreef:Ja, en wat is daar mis mee? Daar hoort het zadel te liggen.
Die cm dat het eventueel naar voren zou mogen is niet iets om je druk over te maken.
Door de keilkussens steekt het zadel wat ver naar achteren maar dat ligt aan de constructie van het zadel, niet aan de positie.
Dit ziet er zo te zien goed uit; wat is je punt?
Ok! Kennelijk heb ik dus geen punt als ik jouw verhaal lees?!![]()
Dan is het mijn gevoel wat denkt dat het stoort!
Woody2015 schreef:ikke schreef:Of leg jij je zadel eigenlijk te ver naar voren en "wringt" het paard de boel naar de plek waar het eigenlijk hoort te liggen?
Test: wat gebeurt er als je losjes aansingelt en gaat stappen?
Nee allemaal al bekeken ook door inmiddels 3 zadelmakers en 2 nieuwe zadels verder.
Het zal wat hij nu heeft past verder goed, paard is 4 jaar, maar heeft de singel groeve gewoon echt verder naar achteren waardoor de hele boek naar achteren gedrukt word. Het komt niet voorbij de 18’de rib maar idealiter zou hij iets meer na voren mogen blijven liggen.
Alles schuift dus niet alleen het dekje. Dus een andere singel werd geadviseerd maar de QHP is dus momenteel niet leverbaar en die was speciaal voor paarden met de zogenoemde atletische bouw.
Zet er even een foto bij dan zie je duidelijk waar zijn singel automatisch heen trekt. Niet de beste foto maar is even voor het idee.
[ [url=m/2nokYp.jpg]Afbeelding[/url] ]