Hoe staartriem bevestigen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrechtCarlos

Hoe staartriem bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 20:07

Mijn pony staat echt mega overbouwd. Ik heb echt super veel zadels geprobeerd maar het schuift altijd iets naar voren. Heb nu een heel fijn zadel maar ook deze schuift naar voren. Ik wil dus even een staartriem gaan proberen alleen zit er geen ringetje aan het zadel waar ik deze aan kan bevestigen. Ik heb zo'n bevestigings stukje van leer maar dat blijft dus echt totaal niet zitten. (of ik doe het helemaal fout)

Heeft iemand van jullie nog ideeën?

Lynn_Nikita

Re: Hoe staartriem bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:22

een ring erop laten zetten door de zadelmaker?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:17

Zo'n los T stuk moet je echt helemaal onder de kussen duwen. Wij gebruiken hem ook voor onze pony en hij blijft prima zitten onder het zadel.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 00:43

suffie schreef:
Zo'n los T stuk moet je echt helemaal onder de kussen duwen. Wij gebruiken hem ook voor onze pony en hij blijft prima zitten onder het zadel.

Ik heb alleen geen leren zadel.. Misschien maakt dat nog uit?

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 02:57

Je hebt wel gewoon een Engels zadel? Dan zou het in principe gewoon moeten passen, vaak is het even wringen voordat hij goed onder de kussens vast zit (de ruimte tussen de kussens en je zitvlak zeg maar). Heb je anders een foto van de onderkant van je zadel?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:24

Ik heb hetzelfde probleem gehad, zadels die naar voren schuiven. In mijn zoektocht naar een oplossing ben ik er ook achter gekomen dat een staartriem niet altijd ideaal is. Het geeft druk op de staart, wat in de ontspanning niet altijd ten goede komt.

Hierbij wat tips tegen schuivende zadels:
1. Goede singel! Voor een buikig paard of een paard waar de singelplek ver naar voren ligt is een crescent (banaan/ maanvormige) singel goed. Voor mij werkt een anatomische (met zo’n bolling naar voren) net zo goed.
2. Anti-slip matje (dun). Een dun antislipmatje heeft geen invloed op de pasvorm van her zadel. In eerste instantie gebruikte ik er 1 onder en 1 op het dekje. Dit werkte erg goed!
3. Voor mij werken lemieux dekjes goed tegen het schuiven van het zadel over het dekje. Je kan de singel goed bevestigen door de kleine lusjes. Ik heb de Loire memory foam waardoor het zadel niet over het foam schuift en extra stevig ligt.

Het probleem is nu verholpen gelukkig en ik gebruik het antislipmatje zelfs niet meer. Je mag hem van mij best lenen aangezien je paard toch dichtbij staat. Tevens mag je best een lemieuxdekje proberen en heb ik nog wel een banaansingel liggen (70 cm). Maar ik weer niet hoe groot je paard is?

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 13:54

sunny16 schreef:
Je hebt wel gewoon een Engels zadel? Dan zou het in principe gewoon moeten passen, vaak is het even wringen voordat hij goed onder de kussens vast zit (de ruimte tussen de kussens en je zitvlak zeg maar). Heb je anders een foto van de onderkant van je zadel?

Zo ziet het zadel er van de onderkant uit.
Afbeelding

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 13:57

Eileen_ schreef:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, zadels die naar voren schuiven. In mijn zoektocht naar een oplossing ben ik er ook achter gekomen dat een staartriem niet altijd ideaal is. Het geeft druk op de staart, wat in de ontspanning niet altijd ten goede komt.

Hierbij wat tips tegen schuivende zadels:
1. Goede singel! Voor een buikig paard of een paard waar de singelplek ver naar voren ligt is een crescent (banaan/ maanvormige) singel goed. Voor mij werkt een anatomische (met zo’n bolling naar voren) net zo goed.
2. Anti-slip matje (dun). Een dun antislipmatje heeft geen invloed op de pasvorm van her zadel. In eerste instantie gebruikte ik er 1 onder en 1 op het dekje. Dit werkte erg goed!
3. Voor mij werken lemieux dekjes goed tegen het schuiven van het zadel over het dekje. Je kan de singel goed bevestigen door de kleine lusjes. Ik heb de Loire memory foam waardoor het zadel niet over het foam schuift en extra stevig ligt.

Het probleem is nu verholpen gelukkig en ik gebruik het antislipmatje zelfs niet meer. Je mag hem van mij best lenen aangezien je paard toch dichtbij staat. Tevens mag je best een lemieuxdekje proberen en heb ik nog wel een banaansingel liggen (70 cm). Maar ik weer niet hoe groot je paard is?

Hehoi. Ik heb al heel veel verschillende soorten singels geprobeerd. Ook anatomisch, banaan en maanvormig. Ook heb ik een antislipmatje en verscheidene dekjes geprobeerd. Het probleem is alleen dat het hele pakket schuift. Dus het dekje, de pad, het matje, alles schuift gewoon naar voren.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:00

heb je al eens geprobeerd om het zadel aan de voorkant op te hogen als je paard overbouwd is.
Is je Flexee zadel (denk adh van de foto te herkennen dat het dat zadel is) wel helemaal goed afgesteld passend bij je paard?

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 14:03

Daphneeeej schreef:
heb je al eens geprobeerd om het zadel aan de voorkant op te hogen als je paard overbouwd is.
Is je Flexee zadel (denk adh van de foto te herkennen dat het dat zadel is) wel helemaal goed afgesteld passend bij je paard?

Het is idd en oude flexxeee dressuur. Heb ook al extra inlages in de pad gestopt aan de voorkant maar het probleem is dus niet dat het zadel over de pad schuift maar dat alles gewoon schuift. Als ik haar longeer met een singeltje schuift het ook. Alles schuift. Hidalgo, barefoot, wintec, boom zadels. Ze staat gewoon vet overbouwd.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:42

Als het goed is zitten de kussens aan de achterzijde alleen aan de zijkant vast en zou je er met je hand onder kunnen komen, daar kun je dan het leertje/t-stuk tussen schuiven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:22

Voorsingel ook al geprobeerd?

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 16:56

sunny16 schreef:
Als het goed is zitten de kussens aan de achterzijde alleen aan de zijkant vast en zou je er met je hand onder kunnen komen, daar kun je dan het leertje/t-stuk tussen schuiven.

Haha ja daar ben ik net achter gekomen. Dankjewel! Eerste halfuur ging prima alleen daarna ging hij toch los.... Misschien even vast tapen ofzo?

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:10

BrechtCarlos schreef:
sunny16 schreef:

Haha ja daar ben ik net achter gekomen. Dankjewel! Eerste halfuur ging prima alleen daarna ging hij toch los.... Misschien even vast tapen ofzo?

Dat is wel apart, hier zit hij echt goed vast eronder. Misschien helpt een randje tape idd dat hij wat meer wrijving heeft en niet los schiet. Succes ermee!