Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sunny16 schreef:Je hebt wel gewoon een Engels zadel? Dan zou het in principe gewoon moeten passen, vaak is het even wringen voordat hij goed onder de kussens vast zit (de ruimte tussen de kussens en je zitvlak zeg maar). Heb je anders een foto van de onderkant van je zadel?
Eileen_ schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad, zadels die naar voren schuiven. In mijn zoektocht naar een oplossing ben ik er ook achter gekomen dat een staartriem niet altijd ideaal is. Het geeft druk op de staart, wat in de ontspanning niet altijd ten goede komt.
Hierbij wat tips tegen schuivende zadels:
1. Goede singel! Voor een buikig paard of een paard waar de singelplek ver naar voren ligt is een crescent (banaan/ maanvormige) singel goed. Voor mij werkt een anatomische (met zo’n bolling naar voren) net zo goed.
2. Anti-slip matje (dun). Een dun antislipmatje heeft geen invloed op de pasvorm van her zadel. In eerste instantie gebruikte ik er 1 onder en 1 op het dekje. Dit werkte erg goed!
3. Voor mij werken lemieux dekjes goed tegen het schuiven van het zadel over het dekje. Je kan de singel goed bevestigen door de kleine lusjes. Ik heb de Loire memory foam waardoor het zadel niet over het foam schuift en extra stevig ligt.
Het probleem is nu verholpen gelukkig en ik gebruik het antislipmatje zelfs niet meer. Je mag hem van mij best lenen aangezien je paard toch dichtbij staat. Tevens mag je best een lemieuxdekje proberen en heb ik nog wel een banaansingel liggen (70 cm). Maar ik weer niet hoe groot je paard is?
Daphneeeej schreef:heb je al eens geprobeerd om het zadel aan de voorkant op te hogen als je paard overbouwd is.
Is je Flexee zadel (denk adh van de foto te herkennen dat het dat zadel is) wel helemaal goed afgesteld passend bij je paard?
sunny16 schreef:Als het goed is zitten de kussens aan de achterzijde alleen aan de zijkant vast en zou je er met je hand onder kunnen komen, daar kun je dan het leertje/t-stuk tussen schuiven.
BrechtCarlos schreef:sunny16 schreef:Als het goed is zitten de kussens aan de achterzijde alleen aan de zijkant vast en zou je er met je hand onder kunnen komen, daar kun je dan het leertje/t-stuk tussen schuiven.
Haha ja daar ben ik net achter gekomen. Dankjewel! Eerste halfuur ging prima alleen daarna ging hij toch los.... Misschien even vast tapen ofzo?