Ervaring PS of Sweden hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloe2005

Ervaring PS of Sweden hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 18:08

Hoi,
Ik wil binnenkort graag een hoofdstel van PS of Sweden bestellen. Maar omdat de prijzen erg hoog zijn wil ik wel zeker weten dat het de moeite waard is.
Ik wil graag het limited edition ‘Stockholm’ hoofdstel en een martingaal bestellen. Heeft iemand ervaring met PS hoofdstellen en of een martingaal? En hoe vallen de maten?
Alvast bedankt !

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:38

Stel je vraag anders in het equestrian Stockholm en PS of Sweden topic, daar zitten een aantal mensen die ook hoofdstellen hebben

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:10

Ge-wel-dig. Echt. Ik heb een Nirak. Ontzettend fijn leer (meteen soepel), erg mooie afwerking en innovatieve ontwerpen: zowel qua pasvorm als in details als passantjes en de elastiekjes in de bakstukken en teugels.

Ik heb altijd hoofdstellen van de dure lijn van Dy'on gehad, maar sinds ik één hoofdstel van PS heb, wil ik eigenlijk niets anders meer. ;) Iedere cent (en meer) waard!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:15

Ik heb met black friday een hoofdstel en borsttuig gekocht en ben er héél blij mee.
Voor dat geld mag je wat verwachten maar wat mij betreft hebben ze dat geleverd ook. Mooi zacht kwaliteitsvol leder.
Helaas is het borsttuig nét een beetje een andere bruin dan mn hoofdstel.
Wel jammer dat er voor die prijs geen teugels bij zitten.

Edit bij mij passen de maten goed. Heb meer dan voldoende ruimte over om kleiner of groter te stellen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:21

Ik heb een nieuwe stang en trens liggen, dacht dat ‘ie wel zou passen, dus te lang laten liggen, maar net te krap voor mijn paard voor het mooie... -O-

cloe2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 20:10

Bunn schreef:
Ge-wel-dig. Echt. Ik heb een Nirak. Ontzettend fijn leer (meteen soepel), erg mooie afwerking en innovatieve ontwerpen: zowel qua pasvorm als in details als passantjes en de elastiekjes in de bakstukken en teugels.

Ik heb altijd hoofdstellen van de dure lijn van Dy'on gehad, maar sinds ik één hoofdstel van PS heb, wil ik eigenlijk niets anders meer. ;) Iedere cent (en meer) waard!

Ohh fijn! Ik was ook heel erg aan het twijfelen tussen dy’on en PS maar toen zag ik dat hoofdstel van PS en was ik direct verkocht haha. Nog even mijn moeder zien over te halen dat ik het mag kopen oeps!
Laatst bijgewerkt door cloe2005 op 10-12-20 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cloe2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 20:11

Nouvel schreef:
Ik heb een nieuwe stang en trens liggen, dacht dat ‘ie wel zou passen, dus te lang laten liggen, maar net te krap voor mijn paard voor het mooie... -O-

Ohh ja wat zonde !!

cloe2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 20:18

Maar mag je nu wel of niet met de elastiekjes aan je bit bij de teugels en bij het bakstuk op wedstrijd? En met springen is een keeltjes niet verplicht, toch?

zodiacje

Re: Ervaring PS of Sweden hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:07

Ik zou juist met springen een keel riem doen. Dat ding zit daar niet voor niets..

Elastiekjes mag eigenlijk niet maar deze kan je ook niet vastmaken, dat het bit wel gewoon op het leer zit. Tenminste bij het hoofdstel wat ik heb.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:14

Jup, elastische lusjes mogen tegenwoordig. Mits correct bevestigd: zie hiervoor pagina 28 van de nieuwe Harnachementsgids van het KNHS. Het elastische lusje bestaat uit een stukje elastiek met daaraan een stukje leer. Je moet er op letten dat het bit niet in contact komt met het elastieke gedeelte van het lusje. Feitelijk bedoelen ze daarmee dat je het lusje niet op het hoogste gaatje mag hangen, zodat het helemaal bovenin het bakstuk steekt: alleen dan krijg je het volgens mij voor mekaar om het elastiek te raken.

Een keelriem is nog steeds verplicht (i.e. het model Stockholm wat jij heb gekozen) tenzij het hoofdstel een kaakriem heeft (i.e. model Nirak).

ChristinaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:40

Ik heb de high jump. Ik vond hem niet heel mooi en ging eigenlijk voor een andere. Maar mijn paard liep met dit hoofdstel zoveel beter dan de andere die ik in gedachten had.

Ik heb een fitter laten komen van ps of Sweden, dat koste niks, omdat ik het hoofdstel bij haar kocht. Kan het je zeker aanraden! Dit had ik online niet zo gered.
Overigens heb ik achter de oren, het breedste gedeelte, ik dacht 12 cm. Op een smallere liep mijn paard echt minder fijn. Ik was verbaasd hoeveel verschil daarin zat. Dat was ook het voordeel van de fitter laten komen.

Succes!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:31

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:34

ChristinaV schreef:
Ik heb de high jump. Ik vond hem niet heel mooi en ging eigenlijk voor een andere. Maar mijn paard liep met dit hoofdstel zoveel beter dan de andere die ik in gedachten had.

Ik heb een fitter laten komen van ps of Sweden, dat koste niks, omdat ik het hoofdstel bij haar kocht. Kan het je zeker aanraden! Dit had ik online niet zo gered.
Overigens heb ik achter de oren, het breedste gedeelte, ik dacht 12 cm. Op een smallere liep mijn paard echt minder fijn. Ik was verbaasd hoeveel verschil daarin zat. Dat was ook het voordeel van de fitter laten komen.

Succes!

Zij komt toch alleen voor meerdere paarden tegelijk?