Nog nooit heb ik een deken bij mijn paard opgehad (wel een regedenken gekocht voor de zekerheid), maar nu moet ik eraan beginnen. En help ik zie door de bomen het bos niet meer! Er zijn zo veel verschillende dekens en systemen.

Even wat informatie.
Ik heb een Irish Cob merrie van 7 jaar (Blue) en zij staat tot januari op stal met uitloopje door een meniscus blessure. Het uitloopje zit vast aan de Hitactief paddock en ze heeft sociaal contact met de kudde. Ze staat daar sinds augustus en was dus nog aan het wennen aan de kudde toen ze eruit moest.
Ze mocht nog niet altijd in de schuilstal staan met regen en had nog regelmatig wondjes (al wel minder).

Omdat ze een iets mindere wintervacht heeft aangemaakt door het vele binnenstaan wil ik haar toch graag beschermen tegen de regen en ook tegen het krijgen van wondjes door andere paarden (liever dat ze in de deken bijten). Nu ben ik aan het uitzoeken welke deken of deken systeem ik aan moet schaffen.
Qua maat is ze ook niet de makkelijkste.
Niet heel lang, wel breed (jammer genoeg wat kilootjes bijgekomen met de boxrust) en een echt forse nek.
Waar ik over twijfel:
- De Bucas Power Turnout, is die echt het geld waard?
- Als ik een liner systeem doe welke deken en liner systeem dan? Liefst een niet al te dure en hoe moet dat dan.
- Of hebben jullie een andere tip of deken?
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en de reacties!
Hierbij een vrij recente foto van Blue

Pien & Blue