Pad voor specialized saddle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pad voor specialized saddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:34

Ik kan een 2de hands specialized saddle overnemen. Bij dit zadel zit een zwarte pad, shims heb ik al besteld in de VS. Ik zou echter graag een leuke pad met turquoise of appeltjes groen in hebben. Jammer genoeg vind ik die kleuren niet op de officiële website.

Ik weet dat je niet zomaar eender welke pad onder deze zadels kan gebruiken, dus hoop ik dat er blokkers zijn die mij kunnen adviseren.

Sas_Mon

Re: Pad voor specialized saddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:42

Bij Mattes kunnen ze alles op maat maken in elke denkbare kleur met alle biesjes en koordjes, al dan niet met lamswol. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Kwaliteit is wel erg goed dus dat zou een optie kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:20

Sas_Mon schreef:
Bij Mattes kunnen ze alles op maat maken in elke denkbare kleur met alle biesjes en koordjes, al dan niet met lamswol. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Kwaliteit is wel erg goed dus dat zou een optie kunnen zijn.

Heb er ff op gegoogled. Ze hebben de kleuren die ik wil, maar helaas enkel voor onder Engelse zadels. Het zadel dat ik overneem, is een westernzadel.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:23

Mattes maakt heel veel standaard pads, oa voor western zadels. Maar als je ze een mailtje stuurt kunnen ze ook andere maten maken. Ze maken veel pads voor aparte zadels die niet standaard op hun website staan.

Hier de standaar westernpad opties
https://shop.mattes-reitsport.com/satte ... -pads.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:34

Sas_Mon schreef:
Mattes maakt heel veel standaard pads, oa voor western zadels. Maar als je ze een mailtje stuurt kunnen ze ook andere maten maken. Ze maken veel pads voor aparte zadels die niet standaard op hun website staan.

Hier de standaar westernpad opties
https://shop.mattes-reitsport.com/satte ... -pads.html

Hé, waarom gaf mijn Google die website niet?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:22

Grandeur kan ook zadeldekjes met inlages naar wens maken. Ook als je model niet bij hun in het lijstje staat gewoon mailen met wat voor dekje je wil, welke maten etc.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:37

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:50

Hoezo kan je niet om het even welke pad gebruiken onder een Specialized ? Ik gooi daar eender wat onder. :D
Of hebben we het niet over hetzelfde merk ?

Mijne is gewoon een boomzadel dus ik ben heel makkelijk met dekjes. Gewoon zien dat die kussens echt niet bloot op het paardenvel liggen. Bij mijn boomloze Ghost ben ik veel veeleisender.

(Ik heb een Eurolight, de Ultralight bestond toen helaas nog niet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:11

jokari schreef:
Hoezo kan je niet om het even welke pad gebruiken onder een Specialized ? Ik gooi daar eender wat onder. :D
Of hebben we het niet over hetzelfde merk ?

Mijne is gewoon een boomzadel dus ik ben heel makkelijk met dekjes. Gewoon zien dat die kussens echt niet bloot op het paardenvel liggen. Bij mijn boomloze Ghost ben ik veel veeleisender.

(Ik heb een Eurolight, de 8Ultralight bestond toen helaas nog niet.)

Volgens Sandra van pleasure gaits kan ik mijn pads niet onder een specialized saddle gebruiken. Zij vergelijkt het met dikke kousen aandoen in een goed passende schoen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:00

Oeh welke pads zou jij dan gebruiken toch ? Ik heb mijn zadel via Sandra gekocht, maar ik rij met dat zadel sowieso wel met gewoon dunne dekjes. Puffpads ofzo lijken mij idd niet handig (voor geen enkel goed passend zadel maar da’s een andere discussie :D ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:56

jokari schreef:
Oeh welke pads zou jij dan gebruiken toch ? Ik heb mijn zadel via Sandra gekocht, maar ik rij met dat zadel sowieso wel met gewoon dunne dekjes. Puffpads ofzo lijken mij idd niet handig (voor geen enkel goed passend zadel maar da’s een andere discussie :D ).

Ik heb een air ride onder mijn deuber liggen.

Welke pads gebruik jij dan? Heb nog 2 dunne westernpads liggen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:25

Ik heb die air ride even gegoogled, die ziet er heel dik uit, dat zou ik idd niet gebruiken onder een goed passend boomzadel. Ik begrijp Sandra’s standpunt volledig. :)

Ik gebruik gewone katoenen dekjes, simpele dingen. Een boomzadel dat past, heeft gewoon geen extra’s nodig, denk ik dan.

Ik zou gewoon je dunne westernpads gebruiken.