Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sas_Mon schreef:Bij Mattes kunnen ze alles op maat maken in elke denkbare kleur met alle biesjes en koordjes, al dan niet met lamswol. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Kwaliteit is wel erg goed dus dat zou een optie kunnen zijn.
Sas_Mon schreef:Mattes maakt heel veel standaard pads, oa voor western zadels. Maar als je ze een mailtje stuurt kunnen ze ook andere maten maken. Ze maken veel pads voor aparte zadels die niet standaard op hun website staan.
Hier de standaar westernpad opties
https://shop.mattes-reitsport.com/satte ... -pads.html
jokari schreef:Hoezo kan je niet om het even welke pad gebruiken onder een Specialized ? Ik gooi daar eender wat onder.
Of hebben we het niet over hetzelfde merk ?
Mijne is gewoon een boomzadel dus ik ben heel makkelijk met dekjes. Gewoon zien dat die kussens echt niet bloot op het paardenvel liggen. Bij mijn boomloze Ghost ben ik veel veeleisender.
(Ik heb een Eurolight, de 8Ultralight bestond toen helaas nog niet.)
jokari schreef:Oeh welke pads zou jij dan gebruiken toch ? Ik heb mijn zadel via Sandra gekocht, maar ik rij met dat zadel sowieso wel met gewoon dunne dekjes. Puffpads ofzo lijken mij idd niet handig (voor geen enkel goed passend zadel maar da’s een andere discussie).