Kentucky showdeken als zweetdeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BRani

Kentucky showdeken als zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 18:58

xmirabelx

Re: Kentucky showdeken als zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:02

Ik ken wel iemand die hem als zweetdeken gebruikt, maar volgens haar werkt ie niet heel goed als haar paard heel erg bezweet is.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:09

Er is laatst een heel artikel geweest dat als paarden bezweet zijn je ze juist geen deken(zweet) op moet doen omdat paarden dan hun warmte niet kwijt kunnen. Hun lichaam werkt daarin anders dan de meeste mensen denken. Goed droog stappen werkt het allerbeste en dan liefst even 10/15 min zonder deken tot de grootste hitte eraf is, daarna is elke zweetdeken opzich wel prima. Maar vooral niet te dik. Deze deken lijkt me dan ook vooral te dik en kan het zweet moeilijk absorberen daardoor.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:09

Ik snap oprecht ook niet wat de toegevoegde waarde van deze deken is :+

En begrijp me niet verkeerd, ik vind de deken echt prachtig <3
Maar zo duur!

Voor transport heb ik gewoon zweet of wollen deken, dus ik zou niet weten wat deze deken dan zou toevoegen.

Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen en waar je de deken voor gebruikt :)

BRani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 19:17

Ja Josewoos ik snap ook de bedoeling van dit deken niet echt

Ik vindt het wel echt een geweldig mooi deken maar ik zou roch graag weten waarvoor het nuttig is aangezien het toch wel een prijskaartje heeft.

Het zou voor mijn shetlander zijn maar die komt eigenlijk nooit op een trailer dus daar zou ik het al niet voor kunnen gebruiken.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:54

Ik gebruik hem op een geschoren paard. Niet echt als zweet deken want hij is daardoor nooit echt bezweet maar wel om mee te wandelen, op transport of gewoon even op stal na het rijden. Ik vind hem super mooi en de voering is zo zacht en dus ideaal voor de geschoren velletjes. Meeste gebruik ik hem wel op de trailer in de winter dus als je paard daar nooit in staat weet ik niet zo goed wanneer je hem beste kan gebruiken. De boven stof is dichter dus echt zweet opnemen zal hij niet. Als m’n paard wel bezweet of nat is gebruik ik altijd een wollen deken.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:18

Ik gebruik hem in de winter voor transport op mijn geschoren paard. En ik heb daar eigenlijk ook altijd mijn bucas reputex onderliggen. Volgens mij is hij niet echt geschikt als zweetdeken.